PG Posted February 2, 2000 Share Posted February 2, 2000 Hej! Jag försöker att fixa en enkel besöksräknare på min sida men får ett felmeddelande. Kan någon hjälpa en okunnig? filen heter default.asp Koden ser ut så här ------------------------------------------ <%@ LANGUAGE="VBSCRIPT" %> <HTML> <HEAD> </HEAD> <BODY> <% Set pgCount = Server.CreateObject("MSWC.PageCounter") %> <% pgCount.PageHit %> Du är besökare nummer <% =pgCount.Hit %> på denna sida. </BODY> </HTML> ---------------------------------------- Felmeddelandet ser ut så här: -------------------------------------- Server object error 'ASP 0177 : 800401f3' Server.CreateObject Failed /default.asp, line 8 Invalid class string ------------------------------------------ Vänligen Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsa Posted February 2, 2000 Share Posted February 2, 2000 Pröva detta. <% Application.Lock Application("intAntBesok") = Application("intAntBesok") + 1 Application.Unlock %> Den här sidan har besökts <% = Application("intAntBesok") %> gånger! Den sista strängen lägger du där du vill ha räknaren på sidan. /Larsa Link to comment Share on other sites More sharing options...
PG Posted February 3, 2000 Author Share Posted February 3, 2000 Hej Larsa och tack för ditt svar. Det fungerar utmärkt med ditt förslag, men..... Jag håller på att lära mig VBScript och ASP, jag har hämtat min kod ifrån mitt studiematerial (Lär dig ASP 2.0 på 3 veckor) och skulle vilja veta vad som är fel med min kod. Jag har skrivit av den precis som den står i boken. Vänligen Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsa Posted February 7, 2000 Share Posted February 7, 2000 Ha ha! Sitter med samma blaska här. Hur långt har du hunnit?? Vad jag förstår så måste man köra en aplication. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke Posted February 8, 2000 Share Posted February 8, 2000 Jag tror att du måste installera en komponent för att lyckas med pagecounter. Tyvärr så har jag inte inte namnet på denna komponent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROCKY_1 Posted February 8, 2000 Share Posted February 8, 2000 Du måste ha en dll som heter pagecnt.dll registrerad. ProgId för componenten är: IISSample.PageCounter. Du kan se detta programid under ole/Com object viewer under type librarys. Eller kör regedit från commando prompten. Sök efter ex PageCounter. Jämför tex med MSWC.AdRotator Den har du säkert. mvh Roland [inlägget ändrat 2000-06-29 10:00:39 av ROCKY1] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.