Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 monitorer till W98???

Balearic Phil

Rekommendera Poster

Tack för svaren! Det går alltså att sätta i 2 grafikkort? Krävs det att man kör NT? Ni som ändå verkar initierade :), kan man köra 2 kort i datorn, ett 2D och ett 3D (alt 2 st 3D) och utnyttja båda samtidigt? (hoppas ni förstår vad jag menar)

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det krävs att man kör W98 vad jag vet. Matrox G400 DH funkar i NT, dock bara med samma upplösning i båda, vilket antyder större frihet i W98. Vad det gäller vilka kort det funkar med i W98 så är det väl som vanligt så att Microsoft har en lista på kort det funkar med. Har man inte de korten så är det väl mycket chansartat. Har man de korten går det kanske enligt min tolkning av Microsofts finstilta i min W95 broschyr: "Denna trycksak är enbart avsedd som information och innebär inga som helst åtaganden från Microsofts sida."

Länk till inlägg

Ja det funkar. Nej det krävs inte att du kör NT.

Ja, du kan ha ett 2d och ett 3d kort eller 2 av varje. Men om du har AGP port på ditt moderkort så måste du ju köra med ett AGP och ett PCI kort.

Tänk på att om du har 2 kort av olika fabrikat, så sätt det bästa först. (AGP sen PCI)

eller om du nu inte har AGP så sätt det bästa på den första PCI platsen.

/P

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...