Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem usb

ivan

Recommended Posts

Har köpt en digitalkamera olympus camedia c-350 zoom

när jag kopplar in den på någon usb port , kommer det upp usbenhet känns inte igen,okänd enhet inga drivrutiner installerade för den här enheten ,allt annat fungerar på usb portarna. provar jag kameran på min pojkes dator

känner han igen kameran direkt. har win xp på båda datorerna opsystemet är installerat där jag köpte datorn ,det måste fattas något på min dator, har laddat ner alla updat från windows, var ligger felet ???????????????

taksam för några ideer.......

MVH ivan

Du kanske ska hålla dig till din gamla tråd...

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=463600

Uppskattas av oss alla som bemödar svara frågor, om hela händelseförloppet går att följa i en tråd.

Men mmmh, WinXp ska egentligen inte behöva ngra drivrutiner för kameror normalt sett. Undrar var felet ligger. Eftersom kameran hittas på annan dator borde det rimligen fungera även på din. USB är sånt där jäkla Plug'nPlay, så att felsöka är inte det lättaste... ;)

Tyvärr, har inget tips annat än det jag gav i första meningen på denna tråd.

/T

Ursäkta att jag vimsa över på fel forum ,ringde olympus support , fick läsa upp vad som stog på usb kontrollen i system när dom fick höra att det står

via rev 5 or later usb universal host controller där så fungerar inte kameran, via och olympus vet om problemet, men det står samma på andra datorn sa jag,det förstog dom inte,det måste väl vara fler som har samma kamera eller ??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...