Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Om du fick bygga din..


Ljudkraft

Rekommendera Poster

Ljudkraft, ta och lugna ner din attityd lite. Du behöver ju inte bli sur på folk som skriver och ger råd. Bara för att du startade tråden så äger du ingen rätt att bestämma vad som skriv i den eftersom detta är ett diskussionsforum.

 

/Stefan - moderator, dock inte i detta forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Skapad
  • Senaste svar

*tack gud*

det var ett sånt svar jag ville ha!

tack så mycket för det :)

 

jag har en novation nova 2, microkorg och en tb-303. funtar också på att tjacka en juno106. kanske också en nord lead 2 också ;)

 

//Ljudkraft

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej dude, du kom med ett riktigt bra svar så du är definitivt värt en poäng ;)

 

Tack så mycket

 

//Ljudkraft

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta med den där attityden!

Personangrepp är inte tillåtet på Eforum, läs reglerna:

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del7

 

Överhuvudtaget tycker jag att du ska fundera över din attityd i denna tråd. Forumet handlar om att utbyta idéer och att hjälpa varandra - inte om att kräva svar och vara allmänt otrevlig.

 

/Stefan - en av moderatorerna här

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad bra :)

Problemet är att folk börjar drömma så mycket när man ger dem 200 000:-

 

En juno-106 kan jag varmt rekomender.. ett riktigt monster som får en att haja grejen med analogt.

Att sälja min Nord Lead 2 var nog det svåraste jag gjort, men de har gått ner i pris en hel del nu efter x versionen så.. Den kan jag också rekomendera.

---------------------------------------------

Mr Barton | www.mrbarton.com | barton@mrbarton.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det nog dags att sluta att mata trollen.

 

Inget man säger når fram, så det är bara att strunta i att argumentera med honom.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag svarade med:

blow me

Jamendåså. Så länge det är konstruktivt. så...

 

 

---

Jocke - kunde inte låta bli.

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste bara svara...

 

"psy trance", skulle jag skriva psychedelic trance för att inte verka tuff? du vet att dom flesta säger psy trance istället för psychedelic trance??

 

"tjacka", är väll ett mer soft ord för köpa. :P

 

"cash" säger jag mest för skoj skull. brukar också säga keff, suger, gitta, aiiiit, osv för att jag tycker det är kul med ironi.

 

"Pro" är en förkortning på proffisonell (<-- hur de nu stavas)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjacka den här [klubba]

 

blow me

 

Haha... Det var väl lite idéen kanske. Blow to the head om du e med. Var snälla mot varandra nu pojkar. Inget våld på eforum. Då blir farbror Stefan inte glad. :)

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det nog dags att sluta att mata trollen.

 

Äsh, jag ville juh bara testa och försöka analysera fram en rimlig mental åldersnivå :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

squarehead

Jag vet vad orden och förkortningarna betyder. Det är bara att din gargong är så avslöjande. Vad jag däremot inte förstår är hur du kom fram till slutsatsen att jag arbetar som bonde. Om du hade läst min användarinfo så skulle du ha sett att jag är mer tekniskt lagd och har jobbat som programmerare. Mina morföräldrar var däremot bönder.

 

Dagens sanning är att du är rädd för att betraktas som bonde. Därför försöker du upprätthålla nån slags "modern storstads-kille"-image. Det är bara löjligt. Jag hade ett par lumparkompisar som gick och kallade alla med avvikande åsikter för "bögar". De betedde sig hela tiden överdrivet manligt. I själva verket tror jag bara de var rädda för att betraktas som fjollor. Det är så genomskinligt som det bara kan bli.

 

Har du förresten nåt alster på nätet som man kan få lyssna på? Inte för att såga det offentligt eller så. :) Skulle bara va kul att höra något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kom fram till att du vart knäckt :P

 

Nja, bara att åldersskillnaden var för stor för att ens försöka, det kunde juh bli synd om dig och jag skulle bli anklagad för newbie-mördare :)

 

--

.Wey

 

-pnuui

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Till min stora förvåning ser jag att du är stockholmare.

 

Eyyyyy... Jag låtsas att jag inte såg det där!!! :-)

 

G

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du förresten nåt alster på nätet som man kan få lyssna på? Inte för att såga det offentligt eller så. :) Skulle bara va kul att höra något

 

Det har Ljudkraft. Kolla hans personalia så ser du en länk till hemsidan. Det finns 3 låtar där. Låtar och låtar .. läten snarare eftersom det inte har mycket med musik att göra, men ur ett "psy trance"-perspektiv så är lätena ok proffsigt gjorda, det är ett skönt sound ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det nån annan här som tycker sånt här är skitkul? :)

Ja, när det görs med finess.

 

Så jag får väl helt enkelt vänta tills nån gör det.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

squarehead
ps. är alex din gaypolare?

Något senare...

 

Ang. dina lumpar polare så verkar dom rätt korkade.

 

Jag ska väl för säkerhets skull säga att jag inte tagit illa upp på något sätt, utan jag har bara haft roligt.

 

Lyssnade på dina låtar. Kan faktiskt lyssna på det här som bakgrundsmusik. Om jag ska vara helt ärlig så lät "Tankekraft" bitvis som ett svårt diarréanfall. Ta det lite lugnt med de där högfrekventa laserkanonerna om du förstår vad jag menar. De delar där laserkanonerna inte blaskar på för mycket så har du ett schysst sound och ett bra beat. Om du fyllde ut arrangemangen lite med nån enkel "goa-melodi" så kan det nog bli riktigt bra. ("Find The Path To Peace" innehåller ju faktiskt en del sånt). Jag är inte riktigt rätt person att bedöma låtarna eftersom jag inte lyssnat på psy trance förut. Intressanta intros tycker jag.

 

Jag har också en del låtar som du kan lyssna på, men inget av materialet är nytt eller producerat med den utrustning som jag sitter med idag. Under den perioden (1993-98) använde jag en Amiga 500 med ProTracker och på slutet en enklare PC med FastTracker2. Länk till min sida med låtarna >> http://w1.131.telia.com/~u13119179/songs.html

Det bästa är om du kan använda ModPlug Player för att lyssna på låtarna. Annars går det väl i nödfall med Winamp, men jag är inte 100% säker på att alla låtar spelas upp korrekt då.

 

[inlägget ändrat 2003-07-02 15:37:11 av Daniel Thornberg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ge ett exempel med finess då

Jag har inget tvångsmässigt och prepubertalt behov av att söka konflikter eller att några andra sätt att få utlopp för diverse personliga tillkortakommanden.

 

Men det är väl olika från person till person...

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska vara helt ärlig så lät "Tankekraft" bitvis som ett svårt diarréanfall

Tack så mycket! :) kul att man kan få folk att tänka på sånt iaf.

 

Har inte lyssna på ditt än.. men ska sen..

Har du inget som du gjort nydligen man kan få lyssna på? använder du "riktiga" syntar eller är det bara trackerprogram och softsyntar du är inne på?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

linköping = bondesamhälle

 

Linköping är väl mest en industri- och universitetsstad, åtminstone från 40-talet och framåt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...