Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstruktion av kablar?


Weyland

Rekommendera Poster

Vad för typ av firma vänder man sig till för att få ett par kablar tillverkade?

 

Sitter och lurar på att få till direktkablar som passar mellan IBM x300-serien och Belkins omniview/matrix2-serie.

 

Just nu är det en adapter för varje ände som är 2 meter lång, vilket blir 4 meter kabellängd och kontaktskarvar i mitten. Tänkte mig en 1,5 meter lång kabel med rätt kontaktdon i ändarna bara, en db25 och en sådan där skum kontakt som ska pluggas in i ibm:en...

 

jag har redan 1,8-meterskablar med den skumma kontakten i ena änden, saknas bara db25-hane och någon som orkar mäta sig fram hur pin-konfigurationen ska se ut och sedan montera ihop det :)

 

I värsta fall får jag göra det själv, men i det här fallet kan jag tänka mig otroligt många roligare saker att göra. Handlar väl om ett halvdussin kablar totalt om ett första test fungerar bra.

 

För ett halvdussin av den nuvarande ihopskarvade lösningen får knappt plats i racket, länge sedan jag såg så mycket överflödigt kablage :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

PS. Jo jag känner till syftet med IBMs lösning, men jag tycker den är hopplöst okänslig och ickeresponsiv att använda när man väl kedjat ihop ett par servrar. Diggar belkinprylen mer, men diggar servrarna i övrigt förutom just det här C2T-konceptet.

[inlägget ändrat 2003-06-30 14:05:20 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Directronic svarade först och nyss via telefon på mitt mail så jag skickar in underlag till dem imorgon, riktigt trevliga. Poäng till dem :)

 

(uppskattad kostnad: 150kr/kabel (20min arbetstid a 300kr/h plus material)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Slutgiltig kostnad per kabel blev 550kr per kabel, nu gör inte det något eftersom IBMs adapterkabel kostar över 700 kronor plus att man behöver en sådan där Belkinadapterkabel också :)

 

Här är en bild på kablaget före och efter - stentufft tycker jag, rekommenderas om någon vill koppla ihop IBMs 33x-serie med Belkins Omniview-kvm'er:

http://kali.dnsalias.com/cool_cables_web.jpg

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...