Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket Program ska jag välja


Musiker81

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en Pc med Windows Xp på och jag har köpt Pro tools Mbox version 5.3.3. Men nu börjar jag bli osäker om jag har valt rätt, jag har börjat funderat på att sälja Mboxen och satsa på Cubase istället. Hur ska jag göra? Jag vill kunna spela in gitarr och sång och så vill jag ha jävligt bra trumljud. Det finns just nu inte så mycket trumljud till Pro tools för Pc och jag vill jätte gärna ha trumljud, Battery ska komma först i september och det finns ju redan till Cubase. så min fråga är vilket program ska jag välja Cubase eller Pro tools vilket är bättre? Snälla svara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej!

 

Jag kan tyvärr inte ge ett exakt svar på din fråga (vem kan det egentligen?), då jag inte är tillräckligt insatt i Pro Tools. Däremot kan jag säga att jag kört Cubase i 5 år och alldrig har jag stött på en stabilare version än SX. Och vad det gäller Direct-X och VSTi plugins så finns det ju oerhört många och däribland en hel del bra mjukvaru samplers, som t.ex. Battery. Sen har du ju "externa" mjukvarusamplers som Giga Sampler som också funkar väldigt bra med Cubase SX. Hur bra trummljuden blir beror ju till större delen på hur bra samplingar du får tag på.

 

Vad jag förstår av Pro Tools så är det relativt låst till sitt system, jag säger inte att Cubase inte är det men att alternativen antagligen är fler, och billigare, då det gäller Cubase.

 

Men som sagt, ingen expert alls på Pro tools så det krävs nog att du får höra en annan sida också innan du bestämmer dig.

---------------------------------------------

Mr Barton | www.mrbarton.com | bartonmrbarton.com

 

[inlägget ändrat 2003-06-30 21:54:22 av MrBarton]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...