Just nu i M3-nätverket
Jump to content

DivX.exe

KjellGunnarsson

Recommended Posts

KjellGunnarsson

Jag laddade ner DivX för några månader sen men vill nu radera det HELT från hårddisken. Jag körde Add/Remove och sökte därefter på DivX och fick upp några filer som låg kvar, har raderat alla utom en: DivX.exe som är på 6 kb och ligger i C:\windows\system32\DivX.exe. Försöker jag radera den svarar datorn: åtkomst nekad och efter en stund låses datorns alla funktioner. Den är inte skrivskyddad enligt "egenskaper".

Dessutom ser jag på Zone Alarm att den försöker få åtkomst till IT - vilket jag vägrar - men den är hela tiden markerad som "aktiv" hos Zone alarm.

Hur får jag bort eländet ?

Tycker företag som lägger in såna här funktioner i programmen borde brännmärkas...........

Tacksam för tips !

Festina lente

Har du testat att startom datorn och när du kommit in i windows direkt gå till utforskaren och ta bort den?

Du måste nog avsluta programmet innan du kan dumpa det. Kör Ctrl+Alt+Delete och se om den finns i listan. Gör den det så högerklickar du på den och väljer Avsluta. Sedan ska du kunna slänga det.

Kolla också i msconfig om den startar med Windows. Bocka av den i så fall.

KjellGunnarsson

Du hade rätt ! Den låg i msconfig och när jag bockade av den kunde jag radera den.

TACK - skönt av bli av med skiten - jag avskyra program som gör mer än jag bett dom att göra.....

Festina lente

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...