Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska köpa en ny dator


RalleRalle

Rekommendera Poster

en bra dator för 10000kr

1. köp en bra låda att bygga datorn i

2. ett bra grafikkort

3. moderkort cpu mm för det som blir kvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nyfiken som jag är läste jag på http://www.databyggarna.com och deras sida Mer om XP att de läst att man bara får aktivera XP högst 10 gånger innan det blir stopp"

 

Du kan i princip aktivera xp hur många gånger som helst... Har säkert aktiverat till min "lekdator" mer än 50 gånger, fått ringa är det fyra? bytt mk mm flera gånger....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon ge exempel

på de bästa:

 

ram minne

hårddisk

grafikkort

ljudkort

moderkort

cd/dvd bränare

 

för 6000kr TOTALT

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Kolla på http://www.komplett.se

 

Där har de färdiga paket med moderkort, minne, processor och processorfläkt till överkomliga priser.

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-06-28 21:24:00 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon ge exempel

på de bästa: (SVARA PÅ MIN FRÅGA)

 

ram minne

hårddisk

grafikkort

ljudkort

moderkort

cd/dvd bränare

 

för 6000kr TOTALT

 

[inlägget ändrat 2003-06-28 21:57:10 av RalleRalle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar vi det lite lugnt här. Det här är ingen supportverksamhet dit du kan komma för och kräva svar på dina frågor.. Du har större chans att få din fråga besvarad om du lägger ner en del jobb på den och visar att du funderat en del själv. Det tar sin lilla tid att leta efter de optimala delarna till ett datorbygge. Och de flesta kanske inte har lust att offra en ledig kväll för att leta komponenter åt dig. Jag tyckte Stefans tips förtjänade något bättre än ditt sura "SVARA PÅ MIN FRÅGA"

 

Hursomhelst tror jag du klarar dig bra med ett ganska basic moderkort med 8x AGP och stöd för DDR-minne. Hårddisk har du ju redan fått tips om. Ibland är ljudkort integrerat på moderkortet. Oftast ingen vidare ljudkvalité men du sparar pengar mot att köpa ett separat kort. Grafikkort är inte jag nån höjdare på. Jag skulle nog köpt något Radeon-kort (9700 Pro eller senare modell). CD-brännare eller DVD-brännare hänger ju helt på dina behov eller hur? Du får själv göra en prioritering här. Vi kan väl inte veta om du behöver bränna DVD-skivor eller inte..

 

[inlägget ändrat 2003-06-29 21:53:48 av Daniel Thornberg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...