Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildredigering


kopparn

Rekommendera Poster

Hej jag har easy foto bildredigeringsprogram som följer med Nikon viev när man köper kameran.

Problemet är att jag är novis på hur jag ska använda programet för att redigera bilder, var är paletten t.ex

Finns det nån svensk manual till det programmet och isf var? Eller finns det bättre gratis redigeringsprogram att hämta hem på nätet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget om just Easy Photo (det stavas väl med ph?) men på nedanstående adress hittar du väldigt många "tutorials", dvs guider till hur man gör saker:

http://www.tutorgig.com/

 

En annan sak, skickar inte Nikon med Adobe Photoshop Elements?

 

Gratisprogram har jag inte så stor koll på men ovannämnda program ska vara riktigt bra och kostar inte särskilt mycket. Annars rekommenderar jag Paint Shop Pro 8 från http://www.jascsoftware.com

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Hur gör jag när bilderna är skrivskyddade

Det står att det inte går att ange attributen när jag tar bort skrivskyddsmarkeringen i egenskapen för bilden

Jag måste väl ta bort skrivskyddet för att redigera bilderna? Jag har en trialversion av paintshop pro nu som jag ska pröva. Senare ska jag pröva adobe photoshop

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta korsposta... Att du inte fått svar på några timmar är inte en anledning till att posta samma inlägg i en ny tråd. Den nyskapade tråden är nu borttagen.

 

Skippa Adobe Photoshop, om du inte är mycket avancerad användare så är det bortkastade pengar.

 

Angående skrivskyddet, vilket OS kör du? Om du kör Win 2000 eller XPm har du rättighet att modifiera berörda filer?

 

/Stefan - moderator för Digitalkameror

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa Adobe Photoshop, om du inte är mycket avancerad användare så är det bortkastade pengar.

 

Men inte Adobe Photoshop Elements 2.0 !

Det kostar bara 995Kr ca. pris och kan nog anses vassare än Paint Shop Pro för dom allra flesta.

 

Jag har Photoshop 7.0 sen tidigare, men fick med Photoshop Elements 2.0 med min nya bärbara dator, och jag kan inte säga på rak arm att jag hittat någon funktion som jag saknar(icke proffs). Tvärtom, det finns massor av möjligheter. Rekommenderas varmt :)

 

Glömde, det blir förbaskat bra kvalitet på bilder redigerade med Photoshop, kanske det viktigaste ?

 

 

[inlägget ändrat 2003-06-27 11:56:42 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...