Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Slöa datorjvl.

Klas Karlsson

Recommended Posts

Klas Karlsson

7"¤574247#¤/%#&DGHSDBWEtyb"/HB#&%/BU"¤&BrtY¤&WB¤&YHTSBYTY

För slöa datorer som nästan hänger sig när man får ett mail

Nu blir det ominstallation till W2k SKARP!!!

Funkar inte det bättre så går jag över till Mac!!½!

• 1 month later...

Byt till något annat än MS-produkter. Mac OS X, Linux, BeOS, Amiga OS, Solaris, listan är lång. Har du fortsatta problem med MS, byt omedelbart !

• 1 month later...

Byt ut datorn mot en skrivmaskin och en elorgel. Skrivmaskinen är enkel och så snabb som du själv är i fingrarna. Orgeln kan du spela på varje gång brevbäraren kommer med snigelposten.

Skämt åsido, vad är det för mening att köpa en snabbare dator när programmen från tredje parten bara blir större, slöare och instabilare?

MVH CH

Du har nog gjort något fel.

Jag har jobbat med Mac sedan 80-talet, och gillar den fortfarande. Jobbar med båda systemen.Men den hänger sig oftare än Win 98. Definitivt. Windows hänger sig nämligen aldrig om man konfigurerat rätt. Det är bara klantar som lyckats med det. Däremot är Mac effektivare att jobba med. De nya G3-orna behöver man ju inte starta om. Bara vänta på....

Thomas

Klas Karlsson

Efter instalaltion av Windows 2000 Final (istället för RC2) så fungerar allt finfint, har haft igång datorn i mer än en vecka utan märkbara prestandaförluster.

Och detta innebär INTE att w2k bara klarar en vecka, utan det är för att jag brukar stänga av datorn på helgen...

Så nu är jag nöjd å gla!!!! :-)

Mina Macar med OS 9 är oerhört stabila och kraschande mjukvara tillhör ovanligheterna hos mig. Jag har inte haft en enda OS-relaterad krasch hittills, varken i 8.5.1, 8.6, 9.0 eller 9.0.2.

Det är ju bra. Bara du slipper de "självstarter" som vissa 6200:or lider av. De brukar starta av sig själv trots att man har stängt av maskinen.

Håller med, Win2k rockar, våra datorer på jobbet har stått på i snart 4 månader utan att behöva startas om. Slå det i Mac-lägret...och ja, vi använder datorerna också, om nu någon trodde något annat ;-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...