Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Banta, tack!


Chakotay

Rekommendera Poster

Om ni tog bort de 7 manöversymbolerna från vänsterkanten, och placerade dem överst på sidorna istället - och den första finge samma vänsterjustering som debattblocket eller vad jag ska kalla det - så vore olägenheten med det eviga skrollandet för oss som kör 640 x 480-upplösning ett minne blott!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Syftade naturligtvis på den "ironiska" kommentaren: "Kul att du tycker om den nya designen". Tyckde jag klargjorde ganska tydligt att jag inte gjorde det.

 

Jag lägger ner det här nu. Ser inte ens vad jag själv skriver eftersom ni inte ens låter besökarna bestämma fontstorleken INNE i själva textareorna där man skall skriva. Och nä, jag har ingen möjlighet att ändra på den storleken (vet inte om det är NN för Linux som är buggig där, men så är det i.a.f.). Det hade jag dock haft om ni låtit bli att använda FONT och i stället konsekvent använt stilmallar i stället. Nu är bokstäverna inne i textfälten typ 3 mm höga, kantiga och halvt omöjliga att läsa.

 

PS. Externa stilmallar skall inte innehålla HTML-element som <STYLE type="text/css"></STYLE>. Även det ett vanligt nybörjarfel f.ö. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det här med textareornas storlek är faktiskt lite klurigt, men det är klart att det inte ska vara de 3 mm höga fonterna som netscape envisas med.

 

Och så vill jag inte lägga mig i ditt val av webbläsare, men det kan kanske ha med det att göra. På min Explorer kan jag mycket enkelt dra upp storleken. På min Netscape med för den delen, även om jag tycker att hanteringen där är något sämre. Tillägggas kan att jag kär PC.

 

Vi måste helkt klart se över text-fälten under dagen.

 

Och sedan tolkade jag in att du gillade det nya mer än du ogillade den - även om du påpekade några viktiga saker. Men jag kanske tolkade fel. Ber i så fall om ursäkt.

 

mvh

Jani Andersson

eforum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Hej Chakotay!

 

Det var en bra idé som vi helt klart måste pröva, tycker jag. Hav tålamod, men det ska provas under veckorna som kommer.

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Och så vill jag inte lägga mig i ditt val av webbläsare, men det

> kan kanske ha med det att göra. På min Explorer kan jag mycket

> enkelt dra upp storleken ...

 

Om du lyckas övertyga MS att porta IE till Linux så kanske jag överväger den. Men tills dess kör jag NN. :)

 

Och det handlar ju inte om att jag valt fel webläsare. Upplever inga generella problem annars när jag surfar på WWW. Och att jag skall byta både OS och webläsare för att kunna använda eForum är ju inte speciellt realistiskt.

 

Såg i någon annan tråd att det var fler Linuxanvbändare som upplevde textstorleken som ett problem. Jag har som sagt INTE dålig syn (har 1.1 och 1.0 är normalt - rena falkblicken alltså), men texten på era sidor är löjligt liten. Kan ju vara så att det är ni som är för MS-fixerade helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jani Andersson

Hej igen Chakotay!

 

Ja, jag sitter faktiskt internt med menyn omflyttad, men den är inte helt "klockren" ännu - så den dröjer ett litet tag till innan vi släpper den i drift. Vi talade lite kort om det och några andra justeringar igår och min preliminära bedömning är att det är klart i slutet på nästa vecka.

 

 

mvh

Jani

plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder olika skärmupplösningar 640=>1600. Men jag gillar att ha flera fönster synliga samtidigt. Eforum är så långsamt att det skulle inte gå att använda med enbart ett fönster aktivt. Drag and drop-metoden är ett måste. Med 1024 är det faktiskt besvärligt att ha flera fönster. Alternativet är mao att inte använda eforum vid 640.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...