Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu så....


Gäst

Rekommendera Poster

Hade den haft inbyggd DVD-brännare hade den varit det vi väntat på .. om den inte har firwire(det har min kabelbox) och ett gränssnitt så man kan köra över proggsen till datorn och bränna .. annars; kul pryl :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ja,det är ju en dylik DVR jag efterlyste för ett tag sedan, men fick noll i svar.. (DVR=Digital Video Recorder). Ungefär som TiVo. Har sett att folk som har TiVo byter ut (mot företagets protester) hårddiskarna mot större. Varför sätter nokia i en ynklig 40GB-are? Antagligen går det väl att modda Nokian precis som tivon, eftersom båda använder linux.

 

Googla på tivo+hack så får ni se....

 

Ärligt talat gillar jag inte CD, DVD etc, eftersom dessa måste förvaras och "gullas med". Bäst vore att ha en eller några enorma hårddiskar med "allt på".

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat gillar jag inte CD, DVD etc, eftersom dessa måste förvaras och "gullas med". Bäst vore att ha en eller några enorma hårddiskar med "allt på".

 

Precis! Här ska det inte gullas och hållas på! Allt ska finns på hd:s... hihi!

 

Bosse, fortfarande utan ADSL.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst vore att ha en eller några enorma hårddiskar med "allt på".

 

Då står man där med långnäsa sen vid en hårddiskkrasch.

Bäst vore väl att ha både och, så man kan säkerhetskopiera över till DVD-skivor.

 

[inlägget ändrat 2003-06-19 18:14:03 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat gillar jag inte CD, DVD etc, eftersom dessa måste förvaras och "gullas med". Bäst vore att ha en eller några enorma hårddiskar med "allt på".

Precis! Här ska det inte gullas och hållas på! Allt ska finns på hd:s... hihi!

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=457508#457517

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då står man där med långnäsa sen vid en hårddiskkrasch.

Bäst vore väl att ha både och, så man kan säkerhetskopiera över till DVD-skivor.

 

Vad CJ Björkdahl (tror jag) och jag stör oss på är detta hanterandet av skivor. Vi får skaffa oss dubbla uppsättningar av jättestora hårddiskar så kan vi göra backup utan att behöva hantera en skiva.

 

Bosse, fortfarande utan ADSL.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni inte det redan ? va..... hänger ni ente med ;)

 

kör nästan allt numera från pc, har en server där min skivor ligger, med backupp, givetvis, 4 hd .. ...undantaget är en del musik där jag ännu inte hittat ett ljudkort i överkomlig prisklass som kan mäta sig med min "gamla" cd-spelare. Använder den när jag verkigen vill lyssna på musiken med max kvalite..

 

dvd är jag dock ingen stor användare av, ser inte så mycket på film

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viking Virus

Tja, hade ju varit trevligt om det dök upp något liknande TiVo här i Sverige...Nokiaboxen har ju hand om digitaltv via satellit också. Vilket jag inte har någon användning för.

 

Men det verkar ha varit en ganska smart grej att bygga ihop den med digitaltv-dekodern...eftersom det verkar som den bara kopierar ner MPEG-strömmen direkt på hårddisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Bosse-i-skogen skrev:

 

"Vad CJ Björkdahl (tror jag) och jag stör oss på är detta hanterandet av skivor. Vi får skaffa oss dubbla uppsättningar av jättestora hårddiskar så kan vi göra backup utan att behöva hantera en skiva."

 

Exakt. Hårddiskar är ju så billiga idag, så man kan ju köpa en eller två stora och ha backuperna i. Förvaras lämpligen i brandskåp.

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvaras lämpligen i brandskåp.

 

Då är du mer avancerad än vad jag är...

 

Bosse, fortfarande utan ADSL.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...