Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upp & ned vänd bild?


Danne

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag ska se på film i Windows mediaplayer 9 eller DivX Player 2.1 så blir bilden upp & ned. Vad orsakar detta problem?

 

MVH

Danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har installerat Nemo codec pack och läste inte instruktionerna ordentligt.

 

Avinstallera och installera igen, välj bort "bicubic resizer filter" (tror jag det hette).

 

Alternativ två är ju att du behöver den och inte har den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att något steg i bildprocessesen vänder bilden upp&ner.

 

Ser du bilden rätt i andra program?

 

Kanske du har DirectVobSUb (eller annat filter) installerat där du en gång i tiden råkar klicka i "flip picture".

Om inte kan du ex.v. använda DirectVobSub och vända bilden rätt igen genom att välja just "flip picture".

 

Annars finns även denna inställning ibland även i den codec som används för att avkoda mediaströmmen.

 

Har du inte något program som visar vilka filter som laddas, ja då kan du starta mplayer2.exe, öppna filmen, och titta på dess egenskaper. Där visas vilka filter/codecs som nyttjas för just den filen.

 

Förresten - är det en viss film eller alla film som vänds upp&ner?

 

/T

 

[inlägget ändrat 2003-06-19 11:15:32 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, det har jag installerat. Ska göra som du föreslog så får vi se vad som händer. Tack så länge.

 

MVH

danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen...nu har jag hittat hur jag "flippa" bilden rätt!

 

MVH

Danne

[inlägget ändrat 2003-06-19 12:13:42 av Danne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då kanske du kan komplettera tråden med vilket av tipsen det var som fick bilden på rätt köl.

 

Trevligt för nästa person som råkar ut för samma problem om tråden får en klar avslutning.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Det var ditt förslag som hjälpte mig...det kom upp en liten ikon längst ned till höger (DivXG400)...vid klockan typ...när jag startade filmen...och där kunde man "flippa" tillbaka bilden om man högerklickade på den och valde DivXG400.

 

//Danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...