Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med premiere och avi


PatrikSamuelsson

Rekommendera Poster

PatrikSamuelsson

Hallå där alla kunniga.

 

Tänkte kolla med er varför premiere inte vill spela upp min avi fil ordetligt. När jag importerat den och försöker spela den bara för att kolla så hörs ljudet men bilden står still på sista rutan med det där krysset uppe i vänstra hörnet. Filen är intagen direkt från min videokamera och jag har testat att välja massa olika format för projektet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krysset betyder att projektet måste renderas ut först, välj 'render' eller vad det nu heter i någon meny (har inte Premiere framför mig).

 

För att slippa detta väljer du samma format på projektet som filen du tar in, vilket du verkar ha förstått, frågan är bara vad du tar in filerna ifrån kameran i för format - det har jag tyvärr mindre koll på (fast jag har inte haft några problem, bara valt DV PAL så har det fungerat bra vill jag minnas?).

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Hur spelar du upp filmen?

 

Dubbelklickar du på den i projektfönstret eller har du lagt ut den på timeline och spelar upp den?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan även trycka på Enter som snabbval för Rendera. Om filmen ligger på en timeline så att säga.

 

Om rätt format är valt vid start av projektet (720*576 DV Pal Standard har jag för mig) så skall ingen rendering behövas om du inte har joxat något med filmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PatrikSamuelsson

Jag lägger klippet på timelinen och så provar jag att spela upp. Jag har aldrig haft problem med detta förut... Men nu vill det bara inte . Har ni några bra förslag på program som kan konvertera till något annat format.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar skapas några .ini-filer till Premiere, som man kan testa att radera så att programmet återgår till alla standardinställningar. Minns inte filen/filernas namn dock. Det har löst dylika problem för mig tidigare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...