Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad tycker ni om sidan?


FiEnD

Rekommendera Poster

Om det finns en länk i en text så kan man markera den och sedan högerklicka då finns det ett alternativ som heter "Go to URL" mycket bekvämt.

 

Om man har gått frammåt eller bakåt några sidor så kan man snabbt höger och sen vänster klicka så går man bakåt eller vänster högerklick så kommer man frammåt.

 

Detta funka också om det är en bild serie i en mapp så kan man gå till nästa bild med denna metod istället för klicka back på läsaren och sedan klicka på nästa bild.

 

Inbyggd popup stopper :)

 

Man har en liten ruta där man kan söka direkt och välja mellen ett antal olika sökställen, google, alltheweb t.ex

 

En liten rolig funktion är vid adressfältet så finns en knapp där man kan välja mellan user mode och author mode. Väljer man User mode så kan man välja lite hur sidan skall visas. Finns ett val som göatt sidan liknar då man laddade commandore spel. Eller en ren textbrowser.

 

Att alla sidor samlas i ett program så att säga. Skulle du råka ut för en popup attack i widows så fylls ganska snart hela taskbaren och windows typ kraschar, här kan man ganska så enkelt stänga ned alla med ett klicka på X-et.

 

En innbyggd mail klient, men den har jag inte hunnit testat men trevligt att ha allt i ett program.

 

Sen säger andra att den visar sidor mycket snabbare, ja vissa sidor kan gå snabbare ibland, men det är nog hugget com stucket.

 

Sen känns den mer riktig eller vad man skall säga. En bra webläsare helt enkelt.

 

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Skapad
  • Senaste svar

*håller med* :)

 

Därav så har jag aldrig gjort en sida på senaste tiden, som inte varit anpassad för mindre än 800x600. Hehe.

Iofs så gjorde jag en anpassning på en sida anpassad till webbtv-boxar och den upplösningen var mindre än 640 ;)

 

Mvh Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att detta blir en off-topic avstickare...

Sen säger andra att den visar sidor mycket snabbare, ja vissa sidor kan gå snabbare ibland, men det är nog hugget com stucket.

Alla som gillar Firebird säger att den också är snabbare, men jag tycker mig inte märka någon skillnad på IE och Firebird. Det verkar mest vara subjektivt tyckande. Har någon sett någon statisktik på hur snabba de olika browsrarna är på olika typer av sidor?

 

Och Opera åkte faktiskt ut ganska fort, gillade inte den alls...

 

Sedan finns det ju alltid dom som aldrig kan tänka sig IE bara för att den kommer från Microsoft, och de kan inte ens tänka sig att röra saker som kommer från Microsoft.

 

Och som sagt det här är mina högst subjektiva åsikter, och smaken är ju som baken....

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbtv-boxar

Jag skulle nog aldrig kunna tänka mig att använda en webbtv-box... Däremot så kan jag tänka mig en tv (säg 28-42 tum widescreen, plasma eller dylikt) som dessutom gick att använda som datorskärm i en stor upplösning. Helst skulle den inte kosta mer än 10.000 kr *drömmer*

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag skulle aldrig heller kunna ha en sån, även om jag testat surfa med en:) *s*.

Men nu ville kunden att det skulle funka i webbtv-boxarna så.

 

Hehe. En Plasma på 65" vore inte helt fel som skärm nej ;) *ler*.

10.000 kr vore ett drömpris. Hehe. Det tiodubbla måste du minst punga ut =/

Men det går alltid dröma!

 

Mvh Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Plasma på 65" ...

Jag som tyckte att jag tog i när jag sade 28-42" för 10.000 ;)

 

Men om 5 år så har de nog sjunkit en del i pris i varje fall....

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara på en ska.

Vad menade du med att sidan slog i kanten där uppe? Det ska den väl göra? :)

 

Mvh Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu ville kunden att det skulle funka i webbtv-boxarna så.

Kunden har alltid rätt, eller hur var det nu...?

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Seppo :)

 

Var inte rädd att skrika ifall du ser det minsta som du stör dig på, eller tycker att man kan göra bättre.

 

Är alltid öppen för nya förslag på att göra saker. Vet själv hur man kan köra fast i samma spår och inte se sånt som andra ser :)

 

Mvh Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ju inne när du hade den gamla designen på sidan som även den var, ursäkta uttrycket, jäkligt snygg :D

Och sen kommer du här och överträffar dig själv igen?? :)

Om jag var hälften så bra på design som du är skulle jag vara riktigt nöjd!

Jag tycker det är helt ok med login på en sida som din eftersom den fyller sin funktion med att skicka meddelanden, skriva i forum osv.

Topploggan är också helt guld, precis som din förra!

Jag kan inte hitta på någonting negativt!

Det där med splashsidan är ju inte jobbigt och om du vill ha bort det är det ju bara att använda cookies där, kan ju fixas på en minut :)

 

Forsätt i den stilen!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak hittade jag dock:

På medlemssidan, i den vänstra delen på sidan där det står: "Måste vara inloggad för att...", tycker du borde göra ett inskjut på den texten, den ligger emot kanten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja en liten koll mellan de olika läserna skulle jag också vilja se, nu har man bara sett i nån tidning där de säger att de tyckte allt rulla fram på skärmen snabbare. Det ger ju inte så mycket.

 

Testade Mozilla och firebird men fastnade för opera. Hadde testat opera innan också när den hadde ett lägre nummer, men gav den en chans igen nu med 7 och fastnade jag. Men man kan ju testa de andra igen, handlar ju om att vana.

 

Japp smaken är som baken.

 

Sen de som inte kan tänka sig IE har jag lite svårt med, det kan ju inte vara linux/unix folk (hoppas jag starkt på iaf) skulle kunna vara mac-folk då Netscape buggat ur på de system jag testat, 9.2 nånting och IE funkade hyffsat bra, opera funkade däremot mycket bra :), har inte testat nån läsare direkt ingående på OSX, men där har ju apple en egen variant som verkar sköta sig ganksa så bra. Så då är det ju Windows folk kvar och då blir det ju lite av en dubbelmoral då de sitter på ett OS från Microsoft.

 

ajaj nu blev det ju änne mer offtopic, kanske skall hålla sig till tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt på det jag med, men i all hast har jag glömt bort den ;) *ler*

Är alltid inloggad på min sida.

 

*skriver upp*

 

Mvh Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*ler*. tack så mycket! :)

Nästan generande.

 

Hoppas du hittar mycket intressant på den nya sidan!

 

Mvh Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag svara ärligt?

Förbannat bra för att vara amatör.

Ren och snygg sida..... MEN ser ut som allt annat

på webben.

Påminner om www.2advanced som många kopierar.

 

Gör nåt som är unikt, personligare med bilder

som inte är på tangentbord, öga, blommor eller vad det nu kan vara.

Ta bilder som är unika och som har ett budskap

som är kopplat till dig. Gör en typografi som är unik.

Sådär tänker den som ska rekrytera dig på webbyrån

eller reklambyrån och jag har rekryterat många.

 

Låt inte Microsofts typografi eller www.2advanced visa hur du ska se ut.

Ta det som ett tips och som konstruktiv kritik.

Då kommer du att komma långt!

 

:-)

Peter

Creative Director

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra sida .. men.. om jag ska besöka den en gång till så bör den ha ett väl synligt fält med "nyheter" och datum för dessa... Jag menar .. vem vill surafa på samma sidor flera gånger? och lite svårt att hitta vad som är nytt på din sida.

 

Sist men inte minst.. bra sidor...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vill alltid folk ska svara ärligt, för det är det enda jag värdesätter :) Hur roligt är det om alla säger "jo, men den är fin" då bara säger så för att de inte vill såra?

 

Det är kanske lite likt 2advanced. De gör rätt fina sidor :) Men då är de oftast kanske bara fina också. Jag vill satsa på att göra sidan UNIK (då den är personlig och handlar om mig) och vill komma på nya koncept och ideér och presentera dem där, SAMT att jag vill att sidan ska vara snygg och så. Vill att sidan ska kännas "Ja, det är verkligen Fredrik detta. Man både ser och känner det".

 

Vore riktigt intressant ifall du förklarade lite mer ingående hur du menar med personligare. Min tanke är att jag skall fylla på med mer bilder på mig själv och min omgivning och att jag vill försöka gå ut med "mig" mer. Men det har varit lite undanprioriterat då jag ville jobba klar själva grunddesignen, funktionena och sånt. Det är nu som jag ska personifiera sidan ytterligare, hitta nya saker och verkligen printa ned "JAG" i sidan. Därav är det väldigt intressant att veta vilka olika sätt man kan göra det på :)

Saker som design och texter mm går att formatera och ändra i evighet (och är rätt enkelt då allt är databasstyrt)

 

Anledningen till att den kanske ser ut lite som "allt annat" är att jag inte vill förvirra de många besökarna som kommer in på sidan. De vill "Känna igen sig". Jag har dock en rätt så vild ide att göra en design för detta och en design för en mer designkonstig sida med väldigt annorlunda upplägg. Anledningen till att jag ens funderar på detta är att 99% ligger i databaser och att uppdatera en sida uppdaterar båda samtidigt. Bara designen och hur man presenterar sakerna som skiljer.

 

Kanske man plockar ut vissa speciella delar ur hemsidan och presenterar dem på ett helt radikalt sätt och kanske utelämnar andra sidor på den versionen

 

Har du exempel kanske på sidor/länkar som kör med sina egna och nya ideér så man vet mer hur du menar?

Eller om du har mer information man kan läsa till sig om.

 

Mvh Fredrik - Som alltid vill försöka utvecklas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag hade en sån funktion på gamla sidan faktiskt. Den var väldigt populär. Egentligen så ska jag hänga mig själv för att jag inte orkat göra en sån till denna.

 

Ska genast ikväll sitta och göra en sån funktion. Kanske en separat sida som heter "Vad är nytt på sidan sen senast?".. och så kan man få en inställning enligt följande:

 

1. Visa sen 10 dagar tillbaka

2. Visa sen du senast var inloggad.

 

Sen har man markerat vid varje sak hur länge sen det var som det hände. Man gör en opacity för tex 10 dagar sen så är den 1x10%, för 5 dagar sen 5x10% och var det idag så är det 100% opacity :)

 

Då ser man hur saken "försvinner" alltmer, ju äldre saken är?

 

Mvh Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra ide den med "historiken"

 

Tycker inte de är för opersonliga som i ett annat inlägg, känner ju inte dig så hur ska jag kunna säga hur de stämmer mot din person. Känns de rätt är de rätt...

 

 

Tycker du gör rätt som tänker på besökaren, att denna ska hitta, känna igen sig..

 

Personligen är jag ganska less på överbearbetade sidor, utan budskap, innehåll.

 

Se på aftonbladet inte e de snygt.. men antalet besökare per dygn...eller lunar....

 

Vill med detta ha sagt att försök hitta en balans mellan design och innehåll, läsvärde, och se till att det byts innehåll rätt ofta om du ska behålla dina besökare.

 

Besöker en sida för dess utsende gör jag en gång, för dess innehåll om det är bra och uppdateras besöker jag den ofta.. hur gör du själv...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska jag påbörja det projektet ikväll.

Får se då den blir klar. Förhoppningsvis ikväll. Har bara sovit 3 timmar i natt så risken är att man däckar rätt fort ;) hehe.

 

Det roliga är att min personlighet och hur jag vill framstå är väldigt olika saker. Jag är en väldigt öppen, glad och färgglad person. Då är min sida det också. Många starka färger, mycket ljust och väldigt lite svart/grått/brunt. :)

Men jag har även där många olika sidor av mig. Har också en sån sida av mig där det är mycket "urban" med rost, brunt, svart och grått. Men en sån sida blir ofta väldigt tråkig. Då det inte heller är större delen av "mig" så trivs jag tex bäst i rött och blått och lägger gärna på mina ljuseffekter/bilder för att stärka den känslan som jag har inom mig.

 

Aftonbladet är ful som stryk, den kommer folk till för innehållet. Lunarstorm likaså. Där är det communityn som lockar.

 

Det intressanta är att jag kan göra 2 designer (eller 100) till samma sida då informationen och funktionerna ligger i databaser och includefiler. Bara att skapa ny design och sen tuta och köra =)

 

Frågan är hur prioriterat det är..?

 

Mvh Fredrik - Behöver mer tid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har varit inne på deras sida tidigare. Den är ju trevlig och så i all ära, men det är väldigt svårt att göra en sida som min i ett sånt format. Frågan är då ifall man kan göra en liknande sida, fast med egen karaktär och egenhet som bara innehåller de kreativa sidorna. Går enkelt att plocka ut från databasen på 2 olika separata sidor tex.

 

Men just nu så är det inte högprioriterat hos mig :/

Även om jag väl skulle välja.

Tiden räcker inte till :/

 

Mvh Fredrik - Försöker få tiden att räcka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...