Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gick det med tävlingen?


Marcus I.

Rekommendera Poster

Hej!

 

För ett tag sedan så utluste ni en tävling om att ordna en ny layout till eforum, hur gick de med den?

 

//Marcus Iveström

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Marcus.

Tävlingen du frågar efter fick vi tyvärr ställa in på grund av för få inkomna tävlingsbidrag.

 

Vi hoppas kunna hitta andra tävlingsformer under våren med förhoppningsvis bättre respons.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra sätt att öka "responsen" är nog att GE respons... jag menar att om ni publicerar inkomna tävlingsbidrag (vilket jag inte upptäckt gjorts) visar det att ni faktiskt är intresserade, samt att säkerligen förekomsten av förslag sporrar fler att risa eller rosa och ev inkomma med helt annorlunda bidrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chakotay.

1. Angående responsen från oss på Eforum ...

Efter reaktionen från er besökare i november tycker iallafall jag att vi definitivt har ökat vår "responsfaktor" gällande Eforum.

Vi har nu genomfört flera förändringar föreslagna av er besökare (ny sökfunktion, bättre bevakning av trådar och mer kommer som en ny struktur och form), presenterat en handlingsplan för Eforum, genomfört en organisationsförändring för att bättre ta hand om forumet och vi gör vårt bästa för att svara på de frågeställningar som dyker upp gällande funktioner och hantering på Eforum.

 

Vi är inte riktigt framme än men personligen tycker jag att vi kommit en bit på väg.

 

2. Angående tävlingen ...

Tävlingen utlystes för cirka ett år sedan och blev tyvärr ett misslyckande. Alltför få bidrag kom in och vi fattade ett beslut att ställa in den.

Eftersom tävlingen var utformad utifrån att de inkomna bidragen skulle utvärderas av en jury, vilket är vanligt förekommande tävlingssammanhang och eftersom tävlingens syfte var att ta fram en ny grafisk profil på Eforum såg vi inget skäl att under tävlingens gång lägga ut de bidrag som kommit in.

Skälet till det var helt enkelt att vi inte ansåg det vara rättvist att lägga ut inkomna bidrag till andra tävlingsdeltagandes påseende. Det, ansåg vi, gav en icke oansenlig fördel för dem som lämnade in sina bidrag sent. Men som sagt, det visade sig vara en hypotetisk farhåga eftersom bidragen var så få.

Det var det beslut som fattades där och då.

 

Som jag initialt påpekade hoppas vi kunna hitta andra tävlingsformer under våren. Där kan säkert ditt förslag vara ett sätt att stimulera intresset från deltagarnas sida.

Tack för det.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...