Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Yahoo editor"???


mindsleep

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har sett på www.yahoo.se en klurig liten grej.

 

Om man ska skriva ett mail så kan man formatera texten precis som i Wordpad eller dyligt. Om man klickar på "B" knappen och sedan skriver ser man hur texten är fet. Mitt i en mening kan man byta teckensnitt.

 

Sedan finns det så man kan klicka och se HTML-koden.

 

Men hur i fanken bär yahoo sig åt för att göra detta?

 

Det ser ut som en textarea men beter sig inte som en sådan. Skulle vara intressant och se hur de gjorde för att skapa en "editor"....någon som vet hur de har gjort eller kanske har en länk som visar hur man gör en sån där editor.

 

Jag vet ju om att man kan skriva in HTML-kod i Textarea och sedan visa det. Men det är inte snyggt. Skulle vilja ha en sån där liknande "Yahoo-style editor"

 

//MVH Mindsleep

 

*** The answer to knowledge is a question ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar källkoden ser du att det är ett div lager och mängder scriptkod som sköter det där.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo...jag har tittat i källkoden, men det är ju inte lite att bena ut, så jag hoppades att någon anntingen kunde hjälpa mig med det eller kanske hade en länk till ett enklare exempel.

 

Jag kan inte förstå hur en textarea kan visa HTML-formaterad text. Det verkar skumt. Jag funderar om det kanske är någon egen komponent som de kör med.

 

//MVH Mindsleep

 

*** The answer to knowledge is a question ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget textfält, det ser bara ut som ett.

 

Utan att kollat src så noga så är det väl ett div som de satt CONTENTEDITABLE=true på, det funkar dock endast i IE.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...