Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte partitioner i Windows


packbox

Rekommendera Poster

Har satt i en ny 120 gigare och ville dra över gamla grejer från min gamla HD. Problemet är att jag hittar bara en oformaterad partion på typ 30gig (HD e på 80).

 

Kör Win XP på den nya och hade det på den gamla.

 

Den hittar asså HD men inte partionerna, den var partitionerad med partition magic.

 

Va ska jag göra?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i diskhanteraren?

 

Finns dom med där?

 

Har du kört den som dynamisk disk?

Aktiverat den igen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du din gamla disk i datorn när du installerade XP på din nya disk så har väl XP raderat på din gamla disk....

 

Testa genom att ta ut din nya disk ur datorn och kolla om du kan starta datorn med din gamla disk (som master), går inte det så vet du vad som hänt....

 

Ett snabbare sätt kan vara att starta datorn med en

tomsrtbt linuxdiskett

och efter du loggat in köra kommandot

#fdisk -l

 

l som i list

du kommer då se vilka partitioner fdisk hittar.

hittar fdisk dina 5 partioner på /dev/hdb grattis

de finns kvar problemet är att XP inte hittar dom.

http://www.toms.net/rb/

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går inte att starta med den gamla, jag tryckte nämligen in ett nytt moderkort och då ville inte Windows längre. Det var därför jag satte in en ny för att försöka rädda det jag ville ha på den gamla.

 

Det är nåt med partitioneringen som är fel.

 

Lite andra bilder på problemet:

http://www.angelfire.com/co/ost/infopar.JPG

http://www.angelfire.com/co/ost/parti.JPG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren men det löste sig, va nåt Cp med partionerna lr nåt. Körde Ontrack Easyrecovery och nån partitions recovery då hitta den mina gamla partitioner och man kunde återställa filerna till den ny 120gigarn. :) :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
va nåt Cp med partionerna lr nåt

 

 

Men snälla! så uttrycker man sig faktiskt inte!!!

 

Att datorn kan lida av cerebral pares kan man väl få tycka ibland.

 

Likaväl som man kan påstå att man har en fet processor, eller ett hårigt moderbord.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ogillar att den typen av uttryck används även så. Uttrycker man sig på det sättet här, så är ju risken överhängande att han/hon använder sig av det om någon. Vilket man inte bör göra

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likaväl som man kan påstå att man har en fet processor

Så säger man väl inte? Tänk på dom överviktiga som läser detta?

 

Nej, vet hut. Stäng denna tråd omedelbums!

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Uttrycker man sig på det sättet här, så är ju risken överhängande att han/hon använder sig av det om någon

 

Det är fullt möjligt, men vi vet inte med säkerhet att personen använder detta som ett skällsuttryck till andra människor. Det är bara indicier, vilket gör att vi hellre bör fria än fälla i enlighet med svensk grundlag.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Ovanstående signatur är väl i så fall ett värre påhopp? Eller?

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanstående signatur är väl i så fall ett värre påhopp? Eller?

Det må så vara. Mitt förra inlägg var helt och hållet ironiskt, det var därför jag tog i lite extra. Jag tycker att [Esc] överreagerade lite.

 

Fast det är nog bara jag.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men är det inte otroligt idiotiskt att uttrycka sig så? Fast han får väl skylla på sin ungdom, bara 19... enligt användarinfo

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Det må så vara. Mitt förra inlägg var helt och hållet ironiskt, det var därför jag tog i lite extra. Jag tycker att [Esc] överreagerade lite.

 

Fast det är nog bara jag.

 

Jag är också vän av ironi, som jag tycker saknas på detta forumet. Min mening var inte att peka ut dig, utan snarare uppmärksamma att det finns fler på detta forum som kan läsa/skriva ironi.

 

Vissa här överreagerar alltid på ironi, och det är omöjligt att skriva (läs ta ut svängarna) utan att direkt bli påhoppad av självutnämnda språkpoliser.

 

G

 

[inlägget ändrat 2003-06-16 16:23:29 av gondor lias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Ja men är det inte otroligt idiotiskt att uttrycka sig så? Fast han får väl skylla på sin ungdom, bara 19... enligt användarinfo

 

Just detta var väl ett exempel på ett plumpt personangrepp?

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast han får väl skylla på sin ungdom, bara 19...

 

Eller så är det du som börjar bli lite till åren? ;) Olika grupper har olika begrepp och betydelser på ord. Uttryck som du tycker är vansinnigt laddade tänker inte vissa människor på.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Eller så är det du som börjar bli lite till åren?

 

Jag tror att du är snubblande nära pudelns kärna =)

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;) Olika grupper har olika begrepp och betydelser på ord. Uttryck som du tycker är vansinnigt laddade tänker inte vissa människor på.

Men varför inte använda sig av ett uttryck som inte är laddade för någon person?

 

"Det var något fel på partitionerna"

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Men varför inte använda sig av ett uttryck som inte är laddade för någon person?

 

Joo det går ju att göra, vi kan bygga hela livet kring standardfraser som aldrig irriterar någon förutom det faktum att de är irriterande "standard".

 

Min övertygelse är att världen skulle bli en rätt tråkig plats utan några givande debatter eller lite munhuggande här och där. Tänk vad tråkigt att vara författare i en sån värld. Du kan aldrig skriva något som kan uppröra någon i hela universum, jag tror dessutom att det skulle bli rätt tråkigt att läsa det som författaren producerat.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...