Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna spel


Lena Marie

Rekommendera Poster

ok nu tittade jag in lite sent i denna diskussion men jag måste få ge en eloge till just tydal som förklarade det där på ett minst sagt eminent sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Skapad
  • Senaste svar
inte ens för "personligt bruk" får man kopiera

Vaa?? Det är väl just för persolingt bruk man FÅR bränna.

 

Men man kan fundera på hur skivan ska kunna slitas ut (om han nu inte ska använda den som frisbee eller så).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl så att det är viss risk att skada skivan vid hanteringen...En liten repa, av mistag, på "fel" ställe och du har inte en fungrande skiva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao, kanske...

 

Tips: Fungerar det inte att bränna kan man ju göra en image-fil av den. De brukar inte vara lika lätta att tappa bort=)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Saxat ur AP faq'en;

 

Filmer på nätet

”Vad som är olovligt offline är också olovligt online” brukar man säga.

 

Muhahaha...."brukar man säga" jojo, skall egentligen läsas; "brukar Sony Entertaiment, AOL/Time Warner och andra megagiganter inom underhållsindustrin säga till oss när vi tar emot deras sedelbuntar och vi är så jävla ryggradslösa att vi inte vågar säga ifrån".

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte skicka en länk dit redan igår, men trodde inlägget skulle raderas då...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja SYS64738, det var ju en brännande het fråga ;-)

Glömde säga tack till tsoptc oxå.

------

MVH//Lena Marie

Automatisera allt - människor är opålitliga!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det vara så j-vla svårt att hålla sig till reglerna på forum!

 

 

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster.

 

[inlägget ändrat 2003-06-14 17:10:13 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Ska det vara så j-vla svårt att hålla sig till reglerna på forum!

 

Instämmer!

 

Många som har svårt för att ta till sig reglerna härinne.

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lagen som det är fel på. Jag äger ju rätten till "licensen". Sedan handlar ju regeln om sådant man ej äger rätt till. Som sagt, skulle aldrig ha frågat. Ångrar mig djupt. Enfalden trodde (jag var säker) på att jag hade rätt att göra så. Det är väl lika bra att ni stänger den här tråden med.

------

MVH//Lena Marie

Automatisera allt - människor är opålitliga!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du äger till att använda en produkt, men du får inte ändra i produkten(koden) som du gör med en "noCd" patch tex.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det finns ett antal människor härinne som tolkar eforums regler striktare än vad en shariadomstol tolkar Koranen. Go figure...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, skulle snarare tro att socialdemokrater kommer definieras som "folkgrupp", och därmed ej kommer kunna kritiseras då det faller under hets mot folkgrupp. Men vi får se, framtiden ser spännande ut, minst sagt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som har svårt för att ta till sig reglerna härinne

 

Det får ju verkligen hoppas, regler och lagar är mest till för att brytas ju.

 

//Roger

 

Simple and primitive with a good understanding of the common man.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår precis Stoffe-2k. Att jag inte får alltså. Tydals tydning har jag också läst och förstått.

------

MVH//Lena Marie

Automatisera allt - människor är opålitliga!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ber om ursäkt för att jag tog upp det där med cracket. men jag försökte bara hjälpa

 

[inlägget ändrat 2003-06-14 17:47:59 av tsoptc]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del kvittar det om du så talar om var ja kan tanka nhl 2002, jag har redan brännt en fullt fungerande kopia så jag behöver inget crack.

 

//Roger

 

Simple and primitive with a good understanding of the common man.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj så duktig du är. tänk på att alla kanske inte är lika duktiga som du. så det är lagligt att bränna då?. okey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Stoffe-2k skrev:

"Ja, du äger till att använda en produkt, men du får inte ändra i produkten(koden) som du gör med en "noCd" patch tex."

 

En tysk domstol (vars beslut även gäller i Sverige eftersom vi tillhör EG [ja, EG idetta fall, inte EU]), beslöt för några år sedan mot microsoft att användarna har rätt att modifiera produkten (WinMe i detta fall, men utslaget gäller alla program) enligt eget huvud. -Ungefär som när man "customiserar" sin bil. Så visst får man ändra i programmet, så länge ändringarna inte är till för att sprida programmet olagligt. Dvs. kopiera för att sälja,ge bort etc.

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant. men egentligen. vad är det för skillnad? att bränna spel och att cracka? båda metoderna är ju till för att man ska kunna spela utan originalskivan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jag tycker att det är lustigt att SONY beskriver i manualen till min nya mp3-bilstereo hur man skall rippa och bränna mp3-skivor... hehe..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...