Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rendera i Studio 8


BalancingLeaf

Rekommendera Poster

BalancingLeaf

Hej!

Nytt problem!

Jag ska rendera en video i Pinnacle Studio 8 för att sedan föra över den på VHS tape. Filmen är ca 26 min lång. Problemet är att när den kommer till ett visst ställe så stannar den där. Alltid samma ställe. Jag har provat att byta övergång (det är i en övergång med fade out/fade in som den stoppar)eller tagit bort ett par filmrutor, men inget hjälper. Det har fungerat förut men inte nu. Fy fan vilket djävla skitprogram det här är. Alltid något skit som inte funkar. Fy fan!

Någon som känner igen det här?

/Conny M.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du processat ut så långa filmer förut på samma dator och os och med samma kompression?

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Hej Conny!

Du är inte ensam!

 

Jag har varit med om samma tråkiga sak med Pinnacle Studio. Första gången det inträffade för mig var då jag hade redigerat en film (~25 minuter) och skulle rendera den. Klockan var 15:00 och filmen skulle vara färdig dagen efter. Mitt i filmen så försvann ljudet helt plötsligt. Jag har ingen aning varför! Jag tänkte att det förmodligen var något som blev galet under renderingen. Så jag försöker mig på att rendera den igen. Och rendering i Pinnacle Studio tar lite tid. Jag fick vänta cirka 4-5 timmar och klockan var 20:00 då den var färdig. Men inte blev det bättre denna gången. Jag blev nervös! Om 12 timmar skulle filmen spelas upp i skolans aula. Jag löste det på följande sett:

Jag skapade en avi-fil istället för "Make Tape". Den blev färdigt vid 23-tiden. Sedan importerade jag hela den färdiga avi-filen (där ljudet fungerade) till Pinnacle Studio. Och vips så fungerade det! Filmen var på VHS-band runt 4-tiden på natten och arbetet fick MVG! :-)

 

Jag har även varit med om att övergångar strulat. Ett annat sätt att lösa det på är att skapa en AVI-fil och bränna det på Super-VCD.

 

Lycka till och hoppas att det löser sig!

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BalancingLeaf

Hej & tack för svaret.

Nej, jag tror inte det. Brukar ligga omkring 12 - 20 min. Men jag provade att halvera filmen och den stannade i alla fall på samma ställe, ca 17 min.

Jag river mitt hår!!

/Conny M.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BalancingLeaf

Hej & tack för svaret.

Har provat att rendera i mpeg och tape=går inte.

Avi har jag inte försökt. Ska göra det.

/Conny M.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har renderat flera 100 timmar i det programmet, i alla möjliga format, men bara råkat ut för detta problem med version 8.0 ett fåtal gånger. Tror att 8.3 och 8.5 innehåller just en del renderingsfixar, så ifall du inte kör senaste versionen (8.5.21), så testa den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BalancingLeaf

Hej o tack för varet.

Har laddat ned de senaste uppdat. från Pinnacle men det tycks inte fungera ändå. Någothar hänt för det fungerade tillfredsställande i början. Funderar på att formatera om hd och köra in allt igen från grunden.

/Conny M.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...