Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digitalbilder


kopparn

Rekommendera Poster

När jag har överfört digitalbilderna till hd

och vill bränna dom med nero vad ska jag ställa in på då? Och när jag vill se bilderna på tv-skärm, är då enda alternativet att skaffa dvd-spelare, och vad ska den isåfall ha för krav när jag vill se den brända skivan med bilderna. Ska jag använda vanlig cd-r

skiva? Om jag vill bränna fler bilder senare från hd på samma skiva går det? Går det att redigera bilderna när jag har bränt till skivan?

Tacksam för utförligt svar/kopparn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ja nu ska jag säga vad jag skulle ha gjort men det kanske inte är det bästa men men :-) Jag tycker att du ska ställain nero för att bränna Data cd och så väljer du bara bilderna och bränner. Nää det det finns fler sätt jag säger två ett är att koppla in kameran direkt in i TVn men det vill du nog inte och det andra är att ha ett grafikkort med TVout då är det bara att koppla in och se bilderna. Många av dom nyare DVD spelarna har inbyggt visningsläge för .jpg filer men om du ska köpa en är det bäst att du frågar din återförsäljare men dvd borde ha det. Ja du kan använda vanliga cd-r. Men om du vill lägga till fler bilder så kan du (inte att rekomendera) bränna på

cd-rw som är återskrivbara men då måste du formatera hela cdn innan och då försvinner allt som du hade på den innan. Nej tyvär går det inte att redigera bilderna när dom är på cdn det får du försöka göra innan du bränner cdn.

 

Jag vet inte om det var dom svaren du sökte.

 

//Jakei

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte göra en VCD-skiva av dina bilder, då förutsätter jag att din DVD klarar av att visa VCD.

I Nero väljer du att bränna vcd, drar alla din bilder till kompilerings fönstret, ställer in hur många sekunder bilderna ska visas osv. sen är det bara att bränna på.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du vill göra är förmodligen att bränna bilderna som en VCD eller SVCD. De flesta nyare DVD-spelare klarar de formaten, och du får ett bildspel på skivan som du bläddrar i med hjälp av fjärrkontrollen.

 

Vanlig CD-R funkar fint. CD-RW borde också fungera bra, men jag skulle snarare satsa på kvalitets-CDR-skivor. De kostar inte så många kronor och om bilderna är värda att brännas är de förmodligen värda att sparas också.

 

Har du bränt bilderna på CD-R går det att tanka över dem till datorn, redigera dem och sen bränna dem igen till samma skiva om du använder multisession. Det är lite överkurs och som sagt.. skivorna kostar inte speciellt mycket. Dessutom är jag inte säker på att alla DVD-spelare hanterar VCD/SVCD på CDR med multisession.

 

Det finns några trådar här på eforum om detta. En är

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=339731#Top

 

Det finns även en samling guider för hur man ska bära sig åt för att lyckas på bästa sätt. Nero är faktiskt inte det bästa programmet för att göra detta.

Guiden hittar du på http://www.vcdhelp.com/author

(sektionen längst ner:

How to make a VCD/SVCD Photo-Album/Slide-Show)

 

Lycka till!

//jonasn

 

[inlägget ändrat 2003-06-13 04:27:17 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...