Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

@ på eForum...


Eminos

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har märkt att ett @, blir en liten bild här på eForum, istället för ett tecken...det är säkert gjort så för att det finns sånna där robotar som glider runt på nätet o tattar email-adresser till spam-listor...men det blir lite knasigt om man kopierar texten...@ följer ju inte med...

 

Måste finnas nån lösning som löser detta problem...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men det blir lite knasigt om man kopierar texten...@ följer ju inte med...

Du får väl redigera i din koipierade text nu när du vet om det;-)

 

------

MVH//Lena Marie

Automatisera allt - människor är opålitliga!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl redigera i din koipierade text nu när du vet om det;-)

 

Nehä, det vill jag inte...;P

 

Nää, men finns det nån lösning så vore det väl bra om det löstes...fast det kanske inte finns nån lösning...

 

[EDIT]

Precis upptäckt en bugg till...:)

Kolla på detta:

mailto:eminbanan@hotmail.com

Och kolla vad det är han egentligen länkar till...:)

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2003-06-10 20:04:51 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Erik Junesjö!

Se till att bilden har border="0" i category.asp.

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att bilden har border="0" i category.asp.

 

Även i viewmsg.asp, och förmodeligen resten av eForum...:)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mailto:eminbananhotmail.com

Och kolla vad det är han egentligen länkar till...:)

Att byta ut bilden mot @ vid kopiering tror nog inte.

 

Däremot bör epostlänkningen tas bort. Som det är nu blir länken helt konstig.

 

Och att göra en fungerande länk fungerar inte. Då har ju bilden ingen effekt alls. Så:

 

Ta bort länkningen för emailadresser.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Dessutom är @ inte transparent! :-)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=454237#454253

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad
vi får helt enkelt skriva at

Snabel-a heter det ju! ;-)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

[inlägget ändrat 2003-06-10 20:25:29 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabel-a heter det ju! ;-)

Webb och sajt, kan jag stå ut med, med inte snabel-a. Nä "at" tycker jag funkar bra även på svenska.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webb och sajt, kan jag stå ut med, med inte snabel-a

Hur menar du nu? Det heter väl inte snäjböl-äj på engelska? ;)

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte detta en "feature". Nu kan inte SPAM-robotar hitta mailadresser i E-forum.

 

 

Hurra!!!!!

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej!

Jag har märkt att ett @, blir en liten bild här på eForum, istället för ett tecken...det är säkert gjort så för att det finns sånna där robotar som glider runt på nätet o tattar email-adresser till spam-listor...men det blir lite knasigt om man kopierar texten... följer ju inte med...

Ja, joakimj har också hittat denna bugg. Jag har lagt in det för att inte spamrobotarna ska kunna hitta emailadresserna som skrivs ut på Eforum. I användarinfon så byggs epostlänken upp av ett javascript för att lura spamrobotarna. Jag har tänkt mig en liknande lösning för mailto:länkarna.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten idé är juh att göra den som en genomskinlig GIF-bild så man slipper se bakgrundsrutan också?

 

Annars är det juh smart, kanske förklarar varför jag aldrig får spam på den adressen (fast jag trodde mer det hade med spamfilter av mdh att göra)? :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Afrikaans - In South Africa, it is called aapstert, meaning "monkey's tail"

Arabic - The @ symbol does not appear on Arabic keyboards, only keyboards in both Arabic and English. The Arabic word for @ is fi, the Arabic translation of at

Cantonese - In Hong Kong it is generally referred to as "the at sign," just as in England and America

Catalan - In Catalonia, it is called arrova, a unit of weight

Czech - In the Czech Republic, it is called zavinac, meaning "rollmop," or "pickled herring"

Danish - It is called alfa-tegn,

meaning "alpha-sign" or snabel-a, meaning "elephant's trunk" or grisehale, meaning "pig's tail"

Dutch - Since English is prominent in the Netherlands, the English "at" is commonly used. However, the Dutch also call it apestaart, meaning monkey's tail," apestaartje, meaning "little monkey's tail" or slingeraap, meaning "swinging monkey"

French - In France, it is called arobase the name of the symbol. It is also referred to as un a commercial, meaning "business a", a enroule, meaning "coiled a", and sometimes escargot, meaning "snail" or petit escargot, meaning "little snail"

German - In Germany, it is called Affenschwanz, meaning "monkey's tail" or Klammeraffe, meaning "hanging monkey"

Greek - In Greece, it is called papaki, meaning "little duck"

Hebrew - It is shablul or shablool, meaning "snail" or a shtrudl, meaning "strudel"

Hungarian - In Hungary, it is called a kukac, meaning "worm" or "maggot"

Italian - In Italy it is called chiocciola, meaning "snail" and a commerciale, meaning "business a"

Japanese - In Japan, it is called atto maaku, meaning "at mark"

Mandarin Chinese - In Taiwan it is called xiao lao-shu, meaning "little mouse," lao shu-hao, meaning "mouse sign," at-hao, meaning "at sign" or lao shu-hao, meaning "mouse sign"

Norwegian - In Norway, it is called either grisehale, meaning "pig's tail" or krøllalfa, meaning "curly alpha." In academia, the English term "at" is widely used

Polish - In Poland, it is called malpa, meaning "monkey." It is also called kotek, meaning "little cat" and ucho s'wini, meaning "pig's ear"

Portuguese - In Portugal it is called arroba, a unit of weight

Romanian - In Romania, it is called la, a direct translation of English "at"

Russian - Russians officially call it a kommercheskoe, meaning "commercial a", but it is usually called sobachka, meaning "little dog"

Spanish - Like in Portugal, in Spain it is called arroba, a unit of weight

Swedish - The official term in Sweden is snabel-a, meaning "trunk-a," or "a with an elephant's trunk"

Thai - There is no official word for it in Thai, but it is often called ai tua yiukyiu, meaning "the wiggling worm-like character"

Turkish - In Turkey, most e-mailers call it kulak, meaning "ear"

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabel-a heter det ju! ;-)

 

En del tycker att det heter kanelbulle.

Alfakrull har man också hört.

 

[inlägget ändrat 2003-06-11 17:26:43 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, men vad menade du med "Webb och sajt, kan jag stå ut med, med inte snabel-a" då? =)

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att jag tycker snabel-a låter löjligt, även fast det är det rekommenderade av svenska datatermgruppen

 

Inlägget ovan vara bara appropå vad det heter i olika länder.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...