Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag får spa(m)der!


Fia

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har drabbats av spam och vet inte hur jag ska få slut på detta. I adressrad och rubrikrad är det helt tomt när man öppnar Outlook. Det är först när man tittar på mailet som man ser avsändaren, och det är olika varje gång, fast i övrigt samma skitinnehåll i mailet. Läste någongång om ett program som fejkade ett retursvar att min mailadress inte längre finns, är det någon som vet något om detta? Andra förslag på vad jag ska göra tas tacksamt emot, jag är inte så bevandrad i detta (faktiskt första gången jag blir spammad!).

 

Tack på förhand!

 

Fia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du kan göra nu är att skapa en regel i outlook verktyg regelguiden, och där skapa en ny regel som antingen hindrar avsändaren (men den ändrades hela tiden) eller vissa ordm.m det finns flera olika förslag som kan åtminstone hindra en del av spammet att komma fram.

 

Hör av dig om du vill ha mer hjälp, annars testa dig fram.

 

Glömde att du kan också lägga in ett spamfilter, genom att klicka på ordna och sedan på åtgärder, skräppost, lägg till i listan över avsändare av skräppost

 

#Seppo

 

[inlägget ändrat 2003-06-10 19:41:25 av Seppo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fia!

 

Jag använder ett program som heter MailWasher Pro, det kan jag rekommendera!

 

Finns här:

http://www.firetrust.com/

 

[edit]

Läste någongång om ett program som fejkade ett retursvar att min mailadress inte längre finns, är det någon som vet något om detta?

Det kan man göra med MailWasher Pro...

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

[inlägget ändrat 2003-06-10 20:44:33 av Stefan K]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dnsbl:

 

relays.osirusoft.com

ordb.org

sbl.spamhaus.org

opm.blitzed.org

 

+

 

spamassassin

 

= mycket färre spam!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Läste någongång om ett program som fejkade ett retursvar att min mailadress inte längre finns, är det någon som vet något om detta?

 

Det kan man göra med MailWasher Pro...

 

Snälla snälla *snälla*: Gör inte det! Använd inte den funktionen!

 

1) Avsändaradressen är mycket ofta ("alltid") förfalskad i spam, eventuellt tillhör den den anti-spammare som rapporterade spammaren senast. Det ditt falska retursvar är att (om det når någon alls) vållar besvär för en oskyldig person, eller hjälper till att "mail-bomba" en anti-spammare.

 

2) Det är svårt (omöjligt?) att fejka ett returmeddelande så att det ser äkta ut - ens om avsändaren stämmer. Det kräver att du returnerar det omedelbart när det kommer, dvbs att du är ständigt uppkopplad och hanrterar dessa.

 

Claes T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

) Det är svårt (omöjligt?) att fejka ett returmeddelande så att det ser äkta ut - ens om avsändaren stämmer. Det kräver att du returnerar det omedelbart när det kommer, dvbs att du är ständigt uppkopplad och hanrterar dessa.

 

Jag skulle vilja säga att det är omöjligt, eftersom det är den SÄNDANDE mailservern som genererar dessa meddelanden, inte den mottagande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...