Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett bra tv-kort


Opz

Rekommendera Poster

Jag har länge tänkt på att köpa ett tv-kort med möjligheten att spela in från VHS. Jag undrar om någon känner till något bra budgetkort som klarar av detta, som dock behåller bra kvalitet vid inspelning från VHS och Tv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske en dum fråga.. men behöver man verkligen tv-kort om man har tv-out på grafikkortet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge tänkt på att köpa ett tv-kort med möjligheten att spela in från VHS. Jag undrar om någon känner till något bra budgetkort som klarar av detta, som dock behåller bra kvalitet vid inspelning från VHS och Tv.

Inspelning kan du väl aldrig göra med tv-out hade de haft en kontakt som hette tv-in så...

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl TV-in som efterfrågas.

 

Både PINNACLE och HAUPPAUGE finns i prisläge

från 1000:- och uppåt.

Gå in på dustin.se Multimedia/TV-kort och kika.

 

Jag kör själv HAUPPAUGE WINTV USB och det fungerar bra. Är i första hand bara intresserad av en TV-mottagare till den bärbara datorn.

 

//pf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och exempelvis Terratec och MSI finns i lägre prisklass.

 

Exakt vad man får för pengarna vet jag inte, men nog tycker jag att det Terratec kort jag använder ger bra bild. Dock fungerar inte riktigt de medföljande programmen helt som jag önskar. Inte ännu i alla fall.

Misstänker att ex.v. Hauppage programvara kan vara bättre än den som Terratec levererar, men då jag inte testat ska jag inget säga.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...