Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GeForce+Athlon?


David R

Rekommendera Poster

Hej.

Jag undrar om det är någon som använder ett GeForce kort tillsammans med en Athlon.

Jag har även läst att man behöver orginal minne, stämmer det?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör en Athlon 500 och ett Asus Geforce 256

funkar skit bra!!! har även ett Asus K7m moderkort. Om du behöver Orginal minnen har jag ingen anning. Men jag kör med det ja, PC133 128mb

ska köpa mer när jag får råd, det kostar ju fortfarande en hel del sen dom gick upp i pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!!

 

Detta är en fråga till Henric! Jag själv har en Athlon 500 med TNT2 Ultra och den startar om ibland när man spelar 3D-spel! Det enda felet som jag kan tänka mig är att jag kör med "futtiga" 250 watt nätdel! Det rekommenderas visst att ha en 300 watt nätdel om man kör en sån här kombination eller med Geforce?

 

Så jag undrar hur många watt du har på din nätdel??? Det skulle vara intressant att veta!!!

 

Tacksam för ett svar!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rogge

Jag har 300w Seventeam :-) funkar skit bra! har aldrig krånglat!

 

 

(Här om dan hängde ja på en gammal fett K6 fläkt på processorn, plus att jag har en vanlig Atlon fläkt, blir inte alls lika varm som föut...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kör athlon 600 med asus k7m modekort med en nätdel på 250 watt utan problem och då har jag en massa andra extra grejor som drar ström. Har läst någonstans att asus modekort i athlon system behöver minst ström. Något gick inte ens med 300 watt(!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...