Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musik


Chipet86

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har märkt att det ibland blir lite fel när jag bränner musik.

Det låter rispigt och efter ett tags lysnande blir ljudet sämre och sämre.

Brännaren är från Medion (4X4X32) och skivorna är "No names" och Arita.

Sedan har jag en cd-RW skiva som jag har lyckats radera en tidigare multisesion genom att ta egenskaper på d: och dubbelklickar på en tidigare sesion. Det är lite svårt att återskapa "Va"?

 

//Svenne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Sundberg

Testa och se om du får samma fel om du använder lite dyrare märkesskivor, typ kodak guld, tdk eller verbatim. Annars vet jag inte vad det kan vara.

 

/Mart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv Medion-brännare. Ladda ner uppgraderingen 3rr på www.zieger.se om du inte gjort det ännu. Du hittar den om du går dit där det står Medion.

Jag antar att du använder Nero Burning Rom-programmet. Uppgradera detta till version 4.0.7.5. Du hittar uppgraderingen på www.ahead.de.

Bäst resultat på bränningen får du om musikfilerna först sparas på hårddisken. Därför att det är inte alla cd-rom spelare som klarar av att läsa audiofiler utan att missa en del. Det kan man testa i Nero-programmet om man vill.

Inställningar som jag provat mig fram i Nero funkar till 100% utan några fel:

Använd cd-brännare/spara spår/Atapi CD-R-RW4x4x32.

Markera de spår du vill spara på hårddisken. Använd filformat wav. Skriv in platsen du vill ha dom på hårddisken. Under knappen Optioner använder du läshastigheten 20x samt kryssar i jitterkorrigering. Nu är det bara att trycka på spara. När du sedan ska bränna tryck på knappen Skapa en ny kompilering/Audio-CD/Bränn. Kryssa där i Fastställ maxhastighet, Skriv, Disc-At-Once.

Skrivhastighet kan du använda 2x el. 4x. Tryck på knappen Ny. Du letar upp dina filer och drar dem med musen över till vänster. Klicka sedan på Öppnar Skriv CD-Dialogen/Skriv. Klart!!!

 

Mvh Jim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...