Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mer frames problem


Sven Pernils

Rekommendera Poster

Är det en bugg i ASP eller...

 

Om jag öppnar ett frameset med två ASP filer, t.ex ett med navigering och ett main får jag automatiskt två sessions, ett för varje frame. Om jag sedan visar sessionID i main (endast för debug) och laddar om main från navigeringen ändras sessionID i main fönstret. Om jag i stället använder en vanlig HTML fil för navigeringen funkat det.

Är detta normalt????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt, jo.... Men frågan kvarstår, eftersom asp-filerna laddas in i ett frameset och navigeringsframen laddas så vitt jag kan förstå först eftersom den deklareras först, och att jag i den även sätter en dummyvariabel i session objektet så, kan jag med ett enkelt test (öppnar en conn till SQL se att jag har 2 st sessions. Mycket irriterande, eftersom jag ville ha en dynamisk navigering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort några frames-lösningar med frames och Session och aldrig haft några problem med att det har skapats flera sessions. En sak som dock ställde till det vid ett tillfälle var cache-inställningen i webbläsaren. Testa och ställ om att webbläsaren alltid ska ladda om sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...