Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

eurosymbolen i epostprogram


€inri

Rekommendera Poster

Hej!

Kan någon tipsa om hur man enkelt kan sända epost med prisangivelsen i euro

, så att även mottagaren garanterat kan läsa € 35.000?

Dvs, klarar de vanligast förekommande epostprogrammen eurosymbolen?

 

Tacksam för svar (ursäkta om fel forum valts)

 

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde det låg i teckensnittet. Alltså krävs det bara att användaren har Windows 98 (kanske inte första versionen) eller nyare OS. Tecknet skriver man genom att hålla AltGR intryckt och trycka E. Då blir det € om man har det teckensnittet. Det borde de allra flesta ha nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svaret.

AltGR intryckt och trycka E. Då blir det €

 

Hos mig är det så att då startar Excel. Hur ska jag ändra på det?

Jag använder ju Excel ofta och det kan hända att jag har en gammal förprogrammeringsfilsnutt för mitt tangentbord liggande som påverkar just min dator. Minns inte hur man gör för att komma till rätta med detta.

 

Jag har html-kod förkryssat i Outlook 2000 men det blir inte symbolen utan rent [€]

Hoppas du, Danne, är kvar och kan hjälpa mig rätta till mitt tangentbord - tackar på förhand för detta!

 

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med att hålla inne Alt-tangenten och sedan slå 0128 på det numeriska tangentbordet?

Det fungerar för mig då jag skickar HTML-mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Maratonmannen skrev:

Har du testat med att hålla inne Alt-tangenten och sedan slå 0128 på det numeriska tangentbordet?

Jag tackar för tipsettips med alt + 0128

Det funkar, dock inte i rubriken men där får man väl skriva euro i så fall att det behövs.

 

€ 35.000 för en garageplats i Vasastan - är det för mycket begärt?

 

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

 

 

€ 35.000 för en garageplats

Måste tillåta mig att rätta mig själv. En liten stunds research här på morgonen ger vid handen att man nog (i stället) bör skriva:

antingen 35.000 EUR

eller 35.000 Euro

eller 35.000 €

Det senare verkar vara vanligast. T.ex. tidskriften Der Spiegel kostar endast 3,00 €

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antingen 35.000 EUR

eller 35.000 Euro

eller € 35.000

 

Valutasymboler brukar placeras före beloppet (jämför £ 35.000 eller $ 35.000 eller ¥ 35.000)

 

 

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
så många decimaler?

Ja, jag undrar också. Men skulle jag skriva att begärt pris är € 35' så skulle nog en hel del (vilja) missförstå. Men inom EU-området borde det kunna utbildas en accepterad standard (för hur och när decimaltecken (,) brukas i marknadsföringssammanhang.

Tecknet (.) var således inte bra i mitt förslag (pris 35.000 euro - borde kanske skrivits 35 000 euro) men jag hade lånat det från en site med marknadsföring av villor, sommarstugor etc s.g. Immobilien (där vanligtvis inte decimaler behövs - motsvarar ju ex.vis 0,50 euro bara fem svenska kr).

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...