Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Korspostning med flit !!!


Blekis ®

Rekommendera Poster

Jag gör mig skyldig till korspostning, och kopierar nedanstående inlägg från "Slipstream"-tråden eftersom min OT-fråga passar mycket bättre här i Sonar-forumet, slå mig på fingrarna den som törs men annars så vill jag hellre ha ett svar ;)

 

 

men så länge du inte är en fanatisk ominstallerare av XP, eller har volymlicens och behöver uppdatera ett flertal burkar så undrar jag om det är så smart. Det är ju inte helt otänkbart att det har kommit en uppdaterad DirectX nästa gång det är dags.

 

 

Jag retar mig just nu på att jag la in DX9 innan jag la in Sonar 2.0(måste lägga in 2.0 först innan jag uppgraderar till 2.2XL), Sonar har nämligen ett buggigt installationsprogram som kollar efter DX8.1 och inte fattar att DX9 är ett derivat av DX8.1 utan istället så installerar Sonar "automagiskt" DX8.1 över DX9, vilket Windows XP såklart ignorerar - DX9 finns juh kvar, och när Sonar sen konstaterar att det inte är 8.1 utan 9(som den inte fattar vad det är) som finns i datorn så stängs hela installationsprogrammet. Oerhört irriterande. Det "enklaste" är väl att installera om XP över XP, men då måste jag uppgradera om ett antal drivrutiner *suck*

 

Det löjliga är att gratisversionen av Sonar, Plasma Express, installerade hur bra som helst.

 

OT; Eller är det nån som känner till någon "patch" som fixar biffen ? Jag har iaf inte hittat något på Cakewalks sidor ...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om inte någon av lösningarna här kan funka:

 

Tack ! Jag ska testa när jag kommer hem :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LUGN I STORMEN! Det FINNS en fix för detta på Cakewalk´s hemsida! Installera inte om hela XP för bövelen! ;-)

 

Mvh

/Metz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...