Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vem vill hjälpa till?


Ahmedo

Rekommendera Poster

Tjena...

 

Kolla sidan nu. Jag fixade allt och sidan är bättre nu =)) jag får tacka alla ideér som ni alla gav mej!

 

Hoppas att ni provar och berättar vad ni tycker om den...

 

 

mvh

http://www.ahmedo.co.uk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Skapad
  • Senaste svar
  • 3 veckor senare...

Här kommer lite idéer som jag kom att tänka på när jag testspelade ditt racingspel.

 

En idé skulle vara att man tävlar i olika klasser...

Ju högre klass man tävlar i desto högre startavgift men samtidigt högre vinst. Detta skulle göra att man dras till att spela mot mer jämna motspelare. Man kan spela mot alla men ska knappt vara lönsamt att tävla mot lägre klasser. Pga bilutgifter m.m.

 

Sen lite mer info om hur beräkningarna görs. Hur viktigt är erfarenhet vs maxhastighet på bilen? Att köra rakt fram behövs knappt någon erfarenhet men att ta kurvor o svängar i så hög hastighet som möjligt kräver erfarenhet.

 

Gillar också idén som nämndes innan om att man får mer statistik på loppet. Var det nära? Hade jag en chans? Eller blev jag hellt "överkörd"? Du kan tex lösa det med olika checkpoints, kommer man först till 1:a checkpoint så har man en liten bättre chans att komma före till 2:a checkpoint o.s.v. Sen kan du också lägga in att om man har en lägre erfarenhet än motspelaren så kanske risken finns att man 'sladdar till i kurvan' eller något annat som gör att man hamnar lite efter, eller kanske något helt slumpmässigt som punktering. Detta då visat med tex staplar m.m.

 

Sen som det sagts innan så skulle jag uppskatta en snyggare "Du vann" sida. Samt de andra medelandena man får. Det är lite svårt ibland att hänga med att läsa vad som står pga att det försvinner lika snabbt som det kom...

 

"Nollställs efter 3 månader"... det skulle vara bra om man ser hur lång tid det är kvar av de 3 månaderna...

 

När man söker efter en spelare så är det ju för att hitta någon att spela med. Det kunde vara bra om man fick reda på att tex "denna personen kan du inte spela mot" redan när man listar motspelarna.

 

Ett formulär där man kan posta frågor till dig lite mer privat än vad kommentarer (gästboken) är. Tex kanske ett formulär som går till 'samarbete@ahmedo.co.uk' för du vill väll ha kontakt med samarbetspartners? (det verkar som så iallafall(även om det är lite diskret))

 

Så här i slutet så skulle jag vilja säga att trots många på tippen till "grymma" kommentarer om detta spel så har detta spelet en framtid om en massa småsaker (som de ovan) fixas till. Jag kommer definitivt lägga denna länken i mina favoriter och återkomma vid ett senare tillfälle...

 

/MVH Muad'dib

-----------------------------------------

Gratis drinkbok med en massa drinkrecept!

http://www.festaloss.com

-----------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...