Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vem vill hjälpa till?


Ahmedo

Rekommendera Poster

  • Svars 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Det ser ganska kul ut.....

jag registrerade mig och kollade runt som hastigast. Tyvärr upptäckte jag att:

 

* Köper man en bil, loggas man ut

* Kör man ett race kommer bara en text upp "Du vann" och sen loggas man ut

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Haren!!

 

Joo men de e så, man ska logas ut dirket när man gör det så att man loggar in med nya funktioner...

 

Scriptet drivs med ASP (Session koder) så det behövs att förnya koderna, detta kommer att ta några dagar innan jag fixar detta så att allt blir bättre...

 

Jag ville göra det denna vecka med nationella och andra prov har stoppat mig...

 

 

mvh

http://www.ahmedo.co.uk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo men de e så, man ska logas ut dirket när man gör det så att man loggar in med nya funktioner...

 

Scriptet drivs med ASP (Session koder) så det behövs att förnya koderna,

Vad är det hindrar dig att ändra de berörda "sessions-koderna", utan att behöva logga ut användaren?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena...

 

Jo nu så är det fixat, man blir inte utloggad bara för det...

 

Eftersom mitt sista prov är idag så ska jag börja med nyare saker i spelet??

 

Några förslag??

 

 

 

 

http://www.ahmedo.co.uk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom mitt sista prov är idag så ska jag börja med nyare saker i spelet??

Några förslag??

 

Att det alltid står någonstans hur mycket pengar man har.. (syns exempelvis inte vid "Bibliotek")

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur tusan fungerar tävlningsalgoritmen? Jag testade igår och körde mot kanske hälften av personerna på top-listan.

 

Hälften av dessa kunde inte spela eftersom de redan spelat för dagen. Que? På det där sättet blir det inte mycket spel.

 

Den andra hälften förlorade jag mot. Inte för att jag har särskilt mkt tur i liknande spel men det känns lite osannolikt att förlora mot alla.. :)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag beklagar detta TicoRoman...

 

De e så att man endast får spela ett spel per dag, det var fel igår så man kunde spela mer än bara en men nu e det fixat.

 

Att du förlorade beror på att de är nämligen mer erfarna än dej plus att de har kanske snabbare bil än dig.

 

Spelet går på att samla mer erfarenhet och få snabbare bilar...

 

Du kan köpa erfarenhet i Biblioteket och snabbare bil hos Bil handlaren (köp bil)...

 

När du har snabbare bil än personen som du spelar mot så vinner du spelet =))

 

Spelet nollställs om 3 månader då har alla en ny chans att vinna =))

 

 

mvh

http://www.ahmedo.co.uk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW...

 

Du måste vara jävligt smart...

Det står inte så mycket skrivet i sidan men ändå så säger du det!!

 

Kan man ge minus poäng här??

[inlägget ändrat 2003-06-03 15:15:16 av Ahmedo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Har några små synpunkter.

Förstasidan är ganska intetsägande, man vet inte alls vad det handlar om när man hamnar där, mer info där kanske?

 

Sedan kan jag inte hitta något sätt att kontakta dig eller vem som du skall ha sidan. Det finns en "Kommentera sida" men det är inte samma sak som att kunna ta kontakt med skaparen/ägaren av sidan.

 

Är inte toppbilden lite väl stor? Känns som den tar lite väl stor del av sidan.

 

Bra att man kan ändra textstorleken och desigen annars känns väl OK.

 

 

//Patrik J

"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara kunna spela mot en per dag, gör ju att man tappar intresset ganska fort. Det är ju inte heller helt uppenbart hur man spelar, och vilka kriterier som används för vinst/förlust. Som det var nu så kunde jag klicka på en "utmaning" sedan kan jag inte göra något mer förrän i morgon.

 

Nejdu den här sidan kommer jag nog inte att besöka någonsin igen.

 

Edit: Tjocka fingrar som gör att jag missar rätt tangenter på tangentbordet

 

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2003-06-03 15:43:37 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du förlorade beror på att de är nämligen mer erfarna än dej plus att de har kanske snabbare bil än dig.
Innebär det att man är "dömd" att förlora mot någon med mer erfarenhet och snabbare bil, eller att det bara är mindre _sannolikt_ att vinna?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste vara jävligt smart...

Det står inte så mycket skrivet i sidan men ändå så säger du det!!

 

Nu kanske det går att säga på ett trevligare sätt än vad som gjordes i den här tråden - men det vimlar av särskrivningar som ger ett väldigt amatörmässigt intryck (till och med i annonstexter) - vilket förstås är en del av intrycket sidan gör på besökare - vilket var precis vad du frågade efter.

 

Annars ser layout och formgivning inbjudande och stilren ut. Jag saknar dock marginaler, bilden högst upp tränger ut i kanterna på webbläsaren och ser inget vidare ut annat än om läsaren har exakt samma storlek som bilden.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får spela mot en annan hur mycket du vill så kommer du inte o vara roligt längre, att spela mot 500 stycken per dag och en o samma person 500 gånger e inte roligt heller =))...

Du kanske inte gör det men det finns många andra som vill göra det.

Det kommer och finnas mer saker iframtiden förstås, att kunna skapa lag med 4-5 personer och tävla mot andra lag kanske samtidigt så ska du kunna repetera skador i din bil...

 

Men kommiän, sidan är helt reklamfri, spamfri och du behöver inte värva andra medlemmar för att få mer poäng eller pengar =)).... än =))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Malm2
Särskrivningar e inte så viktigt om man kommer o ha roligt...

Kanske inte, men det ser oprofessionellt ut. Du vill väl att din sida ska se proffsig ut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Risken med särskrivningar och förövrigt allt annat dåligt språk är att sidan uppfattas som mindre seriös.

Om sidan inte uppfattas som seriös kommer inte alla att stanna kvar få utan surfa vidare och således gå miste om det "roliga".

 

//Patrik J

"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo visst vill jag de Johan men de tar sin tid, första versionen e inte alltid perfekt...

 

Jag tänker göra sidan med andra språk också, spanska, engelska, franska och kanske till och med tyska. Finska, danska och norska måste jag göra först så klart =))

 

Jag har många andra saker och göra, jag började koda för en vecka sen =))

 

mvh

http://www.ahmedo.co.uk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte inte det var roligt :-P

 

Det var rent sagt jättetråkigt, eftersom jag har förverkat min dagschans nu, bara genom att prova en gång och förlorat....

 

Att jag dessutom provade mot en på topplistan (Tico Roman) gjorde väl att jag torskade dit ordentligt eftersom jag var nybörjare... hade iofs köpt en Boxter S istället.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha, se de från andra sidan...

När du spelar mot en annan så får du +1 erfarenhet om du förlorar eller vinner, om du förlorar så kostade den dig 2000 kronor, om du pluggar i biblioteket så kostar det 10 000 kronor =))...

 

Så du räknas som vinnare ändå =))

 

 

 

mvh

http://www.ahmedo.co.uk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...