Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Compact Flash-kort

lillen_009

Recommended Posts

lillen_009

Måste man formatera dessa på något sätt?

Jag köpte ettt nytt på 128mb och satte i det och började fota direkt. Nu går det inte att flytta över till datorn trots att man kan kolla på bilderna på kameran. "No images found" kommer upp. Går med mitt gamla (8mb). Försöker man öppna mitt nuvarande kort från "Den här datorn" så kommer frågan upp om man vill formatera enheten

Mr Andersson

Normalt sätt ska man inte behöva formatera CF-kort. Klarar din kortläsare av att läsa 128 MB-kort?

lillen_009
Klarar din kortläsare av att läsa 128 MB-kort?

Det är alltså kameran du menar, eller? För jag stoppar har kabel från dator till kamera

Mr Andersson

Aha, du använder kabel.

Eftersom du kan se bilderna i kameran, så kan det inte vara problem med varken CF-kort eller CF-läsaren i kameran.

Jag skulle tippa på att drivrutinen för kameran inte kan hantera 128 MB minne. Vad är det för kamera?

lillen_009
Jag skulle tippa på att drivrutinen för kameran inte kan hantera 128 MB minne. Vad är det för kamera?

HP PhotoSmart 315

Har nu formaterat det men det blir samma sak...

lillen_009

Ojojoj vad invecklat det var att uppdatera drivrutinerna (eller OS:et som HP kallar det). Men nu är det gjort iallafall, men inget har ändrats. Fungerar fortfarande bara med 8mb kortet. Bilderna sparas iallfall på 128mb kortet...

Kan man köpa en Kortläsare (eller vad det nu heter) för att kunna använda det på 128.

vad tror ni om denna: http://www.clasohlson.com/WAG.asp?cp=Eq0q186q47q382q856&ic=N&sw=8176

Klarar den 128mb???

Jag vet inte om kortläsaren klarar 18 MB-kort men det skulle vara mycket märkligt om den inte gjorde det.

En annan fundering:

När du beskriver krånglet med uppdatering från HP låter det som om det var en uppdatering av programvara i kameran men det jag tror Mr Andersson avsåg var drivrutinerna för kameran i din PC.

Vad har du för operativsystem på PCn?

---/samoht

lillen_009
Andersson avsåg var drivrutinerna för kameran i din PC

Jag ha gjort både och, men som det står på HP:s sida ovan - det fungerar inte med större CF-kort än 32mb

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...