Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Scourge

AGP4x hur får jag det????

Rekommendera Poster

Scourge

Jag har ett Winfast 3d s325 Riva TNT2 som stöd för för AGP4x hastighet men hur får man den inställningen.

Tacksam för svar.

Arash

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Rille

Det beror väl på vilka hastigheter din AGP-port stödjer

/Rille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mic

Du måste alltså ha ett moderkort som stöder AGP 4x, och så vitt jag vet så är det bara Intels 810 och 820-modeller som gör detta. (?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Rille

Måste och måste. Om ditt moderkort har stöd för, låt oss säga AGP1x och AGP2x, och ditt kort stödjer AGP2x och AGP4x (många kort har stöd för fler än en hastighet),så kommer kortet att använda sig av minsta gemensamma nämnare. I det här fallet AGP2x.

/Rille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mic

Ja, och då MÅSTE han ha ett moderkort som stöder AGP 4x om han vill köra i AGP 4x, dvs i810 eller i820.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Rille

Jo det är ju sant. Men har han nu bara AGP2x på moderkortet , behöver han ju inte misströsta för det.

/Rille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mic

Nej, jag håller med. Ingen vits med det riktigt ännu. Och Intels 820-moderkort är ju inget att hurra för direkt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Scourge

Moder kortet är ett Intel 440BX och det är bara AGP2x stöd enligt manualen men hur får man den inställningen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Rille

Jag är inte riktigt säker, men det borde du få automatiskt. Det är lite olika för vissa moderkort.

Du får nog lusläsa manualen, eller fixa support från tillverkaren.

/Rille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Scourge

Det finns en jumper på grafikkortet som man kan välja mellan AGP Turbo eller AGP normal. jag har inte testat än.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jobbigvolvo

Där har du det, "Turbo" =x2.

Men en sån switch på ett BX-kort ???, hm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Rille

Skulle tro att du får AGP2x om du ställer grafikkortet på "turbo". Du behöver nog inte göra något med moderkortet.

/Rille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Scourge

Problemet är att grafikkortet är utan TV-output då det fanns jumprar för TV inställningar. Jumprern för AGP sitter där jumpern för Digital Flat Panel sitter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Rille

??? Jag förstod nog inte det där riktigt. Går det inte att ändra byglingen till "turbo" eller...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Scourge

Nej det är så att detta grafikfort inte har tv-output därför finns inte JP,JP2,Jp3 och JP4 men JP5 finns som är till AGP.Men I Manualen så står det att Jp5 finns ovanför Jp4 men det finns ingen ovanför och bara en enda jumper som sitter där jp4 som inte finns sitter enligt manualen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Rille

Be om support från tillverkaren, eller kolla om det finns nyare manualer på tillverkarens hemsida.

/Rille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...