Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VCD-filmer


sami

Rekommendera Poster

Hej

Jag har lånat en VCD-film men det går inte att öppna den och titta på filmen.Jag har windows mediaplayer men det går inte spela med den .Jag blir tacksam för tips och hjälp.

 

sam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Divine Light

Är den en vcd-film så kan nog inte mediaspelaren spela upp den som standard? Windows Media Player Classic däremot bör nog kunna klara det, men med rätt plugin så kan säkert den vanliga mediaspelaren fixa det också

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viking Virus

Hur öppnar du den ?

 

Borde funka utan problem om du öppnar dat-filen (som ligger i en mapp på cdn) i Mediaspelaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade Windows Media Player Classic och kunde se på filmen äntligen men filmen är uppe och ner hur ska fixa den ?

Tack

sam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Divine Light

Du råkar inte ha Nimo codec pack inne? har för mig att någon komponent där kunde skapa just det felet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VCD är vanlig mpeg1, det kan WMP spela upp utan problem, det är SVCD (mpeg2) som man behöver en codec till som inte följer med windows, utan följer med när man installerar något DVD program WinDVD eller PowerDVD tex.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag tackar dig för alla svaren som jag fick av dig. Jag installerade VideoLanClient och Nu fungerar den tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...