Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
tjoff

varför besvärar sig spamm-makarna att byta adress?

Rekommendera Poster

fhe
Ökända Tiscali? Varför är de ökända?

De har ett rykte om sig att vara rätt spam-vänliga. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det, det var därför jag skrev att det "återstår att se".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Schimmel

Där ser man. Men i sökresultaten är det hela tiden Tiscali UK som figurerar. Jag har som sagt enbart bra erfarenheter av Tiscali i Sverige. Kan ju vara hur stor skillnad som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fhe

Jag hoppas du har rätt, fick jag ranka de gratis-tjänster på internet som jag haft mest nytta av så ligger home.se väldigt högt upp, förmodligen i toppen tillsammans med google.

Det skulle verkligen vara skittrist om kvaliteten försämrades.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ClaesT

Jag håller med om att Tiscali.se inte spam-vänliga eller spam-toleranta (just my 2ps).

De har visserligen haft 3 mailservrar listade på Spamcop nu den senaste helgen, men det var första gången dessa listades, och det verkar inte ha varit något stort spamutskick (inget i nanas). Efter 24 resp 48 timmar utan fler rapporter ströks de ur listan.

@home.se har enligt min uppfattning (haft?) betydligt större problem med spammare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fhe

Mailservrar som är öppna reläer drabbar gör ju inte att kunderna får mer spam. Spam-problemen ligger ju i att tiscali (iaf i .uk) likt passagen antingen har haft alla mailadresser listade nånstans eller verkligen sålt adresserna.

Sånt är jag rätt säker på att home.se inte ägnat sig åt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...