Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

varför besvärar sig spamm-makarna att byta adress?


tjoff

Rekommendera Poster

Ökända Tiscali? Varför är de ökända?

 

De har ett rykte om sig att vara rätt spam-vänliga. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det, det var därför jag skrev att det "återstår att se".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man. Men i sökresultaten är det hela tiden Tiscali UK som figurerar. Jag har som sagt enbart bra erfarenheter av Tiscali i Sverige. Kan ju vara hur stor skillnad som helst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas du har rätt, fick jag ranka de gratis-tjänster på internet som jag haft mest nytta av så ligger home.se väldigt högt upp, förmodligen i toppen tillsammans med google.

Det skulle verkligen vara skittrist om kvaliteten försämrades.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag håller med om att Tiscali.se inte spam-vänliga eller spam-toleranta (just my 2ps).

 

De har visserligen haft 3 mailservrar listade på Spamcop nu den senaste helgen, men det var första gången dessa listades, och det verkar inte ha varit något stort spamutskick (inget i nanas). Efter 24 resp 48 timmar utan fler rapporter ströks de ur listan.

 

@home.se har enligt min uppfattning (haft?) betydligt större problem med spammare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailservrar som är öppna reläer drabbar gör ju inte att kunderna får mer spam. Spam-problemen ligger ju i att tiscali (iaf i .uk) likt passagen antingen har haft alla mailadresser listade nånstans eller verkligen sålt adresserna.

Sånt är jag rätt säker på att home.se inte ägnat sig åt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...