Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mozilla Firebird


jonasn

Rekommendera Poster

Många konstiga saker på eforum om man använder Mozilla Firebird (phoenix).

 

1. Jag kan inte infoga min signatur. Fungerar i IE, men inte i Opera har jag för mig.

 

2. Knappen "Mer" under användarinfo i den högra spalten, samt länkarna under "Mina favoriter" leder till //eforum.idg.se/loginmenu.asp. Det fungerar fint i Opera (har inte testat med IE, men antar att det funkar). Har provat att logga ut och in men det verkar inte hjälpa. Använder normalt autologin.

 

3. Precis som Monshi skrev i //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=450022#450039 måste man ladda om sidan manuellt efter att ha svarat på ett inlägg. Felet uppstår inte om man skriver ett nytt inlägg eller redigerar ett inlägg. Funkar fint i Opera och IE.

 

Måste rusa iväg nu.. uppdaterar med versionsnummer när jag kommer tillbaka.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ner senaste versionen: 0.6

 

Jag har 0.6 nu och det är inga problem. Funkar fint i Opera 7.11 också.

 

---------------------------------------------------------------------------------

Gigabyte 7VAXP Athlon XP 2400+, 512PC2700 DDR, 256PC2100 DDR, Inno3D GF4Ti4600. WinXP Pro SP1 DX9.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar på mitt inlägg själv och behöver inte uppdatera sidan manuellt.

*edit*

 

provar och redigera -> no problemo

 

 

[inlägget ändrat 2003-05-27 18:24:18 av Pentti H]

Damn! vad snabb den här Firebirden är...svår beslutångest: Firebird eller Opera....

[inlägget ändrat 2003-05-27 18:26:26 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pentti H skrev:

Ta ner senaste versionen: 0.6

 

Jag har 0.6 nu och det är inga problem. Funkar fint i Opera 7.11 också.

 

Gäller det alla saker jag räknade upp? Jag kör nämligen 0.6 sedan ett par dagar och har haft felet med signaturen ett tag (= några versioner).

 

När det gäller Opera kör jag Version 7.10, Build 2840 för Win32.

 

//jonasn

 

edit: när jag skrev det här inlägget behövde jag inte ladda om sidan manuellt.

[inlägget ändrat 2003-05-27 20:22:49 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag kan inte infoga min signatur. Fungerar i IE, men inte i Opera har jag för mig.

 

Gäller alltså i första hand Mozilla, där inget alls händer. Spelar ingen roll om jag klickar på knappen eller använder Alt+S.

 

//jonasn

 

edit: när jag skrev det här inlägget var jag tvungen att ladda om sidan manuellt för att se det.

[inlägget ändrat 2003-05-27 20:23:17 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske nån inställning (java?) i Firebird som måste ändras? Eller om du råkar ha proxomitron installerad?

För som sagt, så funkar allt klockrent hos mig både i Firebird och Opera, och det funkade bra med dom förra versionerna av båda programmen också. Så det känns inte som det är eforum det är fel på.

 

*edit* Fast nu när jag svarade så uppdaterades inte sidan helt plötsligt...?! Konstigt...

Men nu när jag redigerade så uppdaterades sidan som den skulle, men det är första gången för mig iaf, det kanske är en liten bug som hoppar in då och då?

---------------------------------------------------------------------------------

Gigabyte 7VAXP Athlon XP 2400+, 512PC2700 DDR, 256PC2100 DDR, Inno3D GF4Ti4600. WinXP Pro SP1 DX9. Xtream

 

[inlägget ändrat 2003-05-27 21:10:37 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem 1 och 2 har jag inte upplevt, och då har jag kört Phoenix/Firebird sedan version 0.4. Nu version 0.6.

 

Problem 3 uppträder inte alltid, men ofta.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit* Fast nu när jag svarade så uppdaterades inte sidan helt plötsligt...?! Konstigt...

Men nu när jag redigerade så uppdaterades sidan som den skulle, men det är första gången för mig iaf, det kanske är en liten bug som hoppar in då och då?

 

Ja, nyss när jag svarade på ett inlägg funkade det, och det funkar alltid när man redigerar.. men som sagt.. ibland (lite för ofta) knasar det sig lite.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem 1 och 2 har jag inte upplevt, och då har jag kört Phoenix/Firebird sedan version 0.4. Nu version 0.6.

 

Problem 3 uppträder inte alltid, men ofta.

 

Samma här beträffande nr 3.

 

Problem nr 2 började uppträda under helgen. Fungerar fortfarande inte, och jag kan för allt i världen inte begripa vad som kan vara fel.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Jag kan inte infoga min signatur

 

Bumpar tråden. Funkar fortfarande inte. Undrar vad som är fel. Funkar varken i IE, Opera, Mozilla Firebird eller den äldre Phoenix.

 

Undrar vad det kan bero på. Min signatur ser ut så här:

//jonasn

(kur)If I learn from my mistakes, pretty soon I'll know everything.(/kur)

förutom att (kur) naturligtvis är skrivet med hakparenteser (man kan ju inte nästla taggar*).

 

Tacksam för idéer och tips.

 

//jonasn

(*ursäkta svengelskan.. :P)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...