Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny funktion på Eforum


Erik Junesjö

Rekommendera Poster

Erik Junesjö

Nu finns det en ny funktion på Eforum som låter dig filtrera bort forum som du inte är intresserad av. Du hittar den under fliken "Filter" om du är inloggad.

 

De forum du lägger till där kommer näst intill att försvinna från ditt Eforum.

 

Hittar du något ställa där jag glömt att filtrera bort forumen så är det bra om du skriver om det i den här tråden.

 

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Listan under Mina favoriter blev lång (42 forum), så detta är en mycket välkommen funktion.

 

Tack så mycket!

 

Kommer de jag väljer bort att ej heller visas bland "Senast obesvarade" och "Hetast just nu"?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Erik!

Du kan ju även filtrera bort dessa forum från "Senast obesvarade".

 

Trevlig funktion! Dock tror jag inte att jag kommer använda mig utav den, då jag inte vill riskera att missa något inlägg.

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer de jag väljer bort att ej heller visas bland "Senast obesvarade" och "Hetast just nu"?

Svarar på det själv. De forum jag valt att filtrera bort syns under "Senast obesvarade" och "Hetast just nu". Är det möjligt att filtrera bort dessa där också, så har jag inget emot det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nice, men kan ni inte ändra till "kryss boxar" istället för "list menyn"?

 

[inlägget ändrat 2003-05-26 18:37:01 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suveränt!

 

Nu blev det genast mycket roligare, man får en mycket bättre överblick över forum som kan intressera en, dessutom slipper man förstasidan nerlusad med inlägg med ASP-kod och annat. Den bästa nyheten på länge!

 

Hela 35 forum blev det på min filter-lista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Poäng*

 

Bugar och bockar för den snabba servicen, då jag efterfrågade funktionen för ett par dagar sedan.

 

28 filtrerade forum för närvarande...

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Jag har inte lagt något index på tabellen som hanterar filtret. Därför kan Eforum upplevas som lite seg just nu. Jag lägger upp ett index imorgonbitti.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Kommer de jag väljer bort att ej heller visas bland "Senast obesvarade" och "Hetast just nu"?

Tyvärr så är spalten till vänster på förstasidan "statisk" då den genereras av ganska tunga databasfrågor. Den uppdateras en gång varje minut och ser likadan ut för alla på Eforum.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske vore något att lägga upp filter på kannal nivå? typ 98% av mina filter (iaf) är på "Webben - utveckling & design"

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Love IT! Nu fattas bara funktionen att kunna filtrera bort vissa användare och ord också ;)

 

[inlägget ändrat 2003-05-29 17:09:24 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Love IT! Nu fattas bara funktionen att kunna filtrera bort vissa användare och ord också ;)

 

Tänkte precis skriva samma sak, vad underbart det vore.

 

Tex erik6 som kluddar ned "mina" forum med linux tjafs hela tiden ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tex erik6 som kluddar ned "mina" forum med linux tjafs hela tiden ;-)

Dina forum:

Öppet forum! Ordet är fritt ... (7st)

Hårddiskar & Lagringsmedia (4st)

CGI/Perl (2st)

 

Stackars erik6, han får alltid nedklank.

 

Kan du peka på var av dina femton inlägg sen 23/5-03 han kluddat?

 

 

0x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du peka på var av dina femton inlägg sen 23/5-03 han kluddat?

 

Slutsatsen blir väl att jag varit här förrut, eller ?

 

Är det en eforum lag att man måste ha samma konto sedan begynnelsen ?

 

Men, i vilket fall som helst, det är en rimlig sak, finns det ett forum filter bör det finnas ett användar filter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användarfilter
Kan du utifrån vad en människa skrivit vid ett tillfälle säga att allt han senare skriver är skit. Det ger en förklaring till dina inlägg i en annan tråd. Barnfamiljer, kommunalarbetare. OJ OJ. Tänk tanken att ingen kommer att se att cvbnm finns!!

 

[inlägget ändrat 2003-05-29 21:21:05 av Erki]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, i vilket fall som helst, det är en rimlig sak, finns det ett forum filter bör det finnas ett användar filter.

Du menar att du vill filtrera bort Erik6, Lena Marie och Blekis ®?

 

Jag förstår inte riktigt nöjet eller ens nyttan av det filtret.

Man du kanske skulle önska ett förfilter som bara skulle visa vissa använderas inlägg som ger positiva inlägg i förhållande till dig, vem du nu har varit.

 

 

0x -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det för det första inte bara jag som föreslog det, sedan brukar denna funktion existera på de flesta andra forum liksom på program som tex messenger och dylikt.

 

Förstår inte alls orimligheten i det hela, ni får väl tycka vad ni vill om det.

 

Tänk vad hemskt det är med valfrihet va ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte så mycket om att jag tycker att ideén är dålig. Jag bryr mig inte. Jag skulle inte ens filtrera bort cvbnm. Även han kan mogna och komma med vettiga inlägg som jag inte vill missa. Vad jag reagerade på var att dina tidigar inlägg visade på en väldigt inskränkt person som här visar att han föredrar att gå med skygglappar och bara höra det han vet stämmer med sin övertygelse.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du refererar till men det hör inte till detta forum iallafall.

 

Mina åsikter är mina och de är inte alls inskränkta eller omogna, om du inte inser det är det nog du som behöver mogna en del.

 

Men som sagt, det hör inte till detta forum alls, kanske du får föreslå ett forum dedikerat till att trasha andra medlemmar ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina åsikter är mina och de är inte alls inskränkta eller omogna

 

Det har juh du absolut ingen som helst möjlighet att bedöma. Mognad och inskränkthet är beskrivningar man erhåller av omgivningen, inget man kan sätta på sig själv...

 

...den gamla hackerdevisen passar säkert in här: alla som kallar sig själva för hackers är det definitivt inte :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christopher Bergren

Jag har programmerat i 20 år och de enda nördar jag stött på som kallat sig hackers har inte ens klarat av att lösa de enklaste matematiska nötter jag slängt åt dem. Småkillar utan möjlighet att få sex kallar jag dem.

När det sen gäller de som lyckas lära sig det otroligt svåra scriptspråket vbs och skapar virus: när de åker dit skulle jag gärna vara först på plats och dizza deras personlighet. Puke.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har juh du absolut ingen som helst möjlighet att bedöma. Mognad och inskränkthet är beskrivningar man erhåller av omgivningen

 

Jaha, det säger du, så andra kan bättre bedöma din personlighet och dina åsikter än du själv kan ? Något låter fel där.

 

Det var liksom inget konstaterande från min sida utan bara ett svar på ett ganska löjligt person påhopp av någon som bara kom in hipp som happ och började tala om något helt annat.

 

För övrigt är inte detta öppet forum Weyland.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det säger du, så andra kan bättre bedöma din personlighet och dina åsikter än du själv kan ? Något låter fel där.

 

Andra bedömer din mogenhet ja, inte du ;p

 

Vidare spelar väl forumet mindre roll, en diskussion är en diskussion - och det är fritt fram för moderatorn att stänga, flytta och varna i tråden.

 

Jag bara konstaterar det väldigt märkliga i att du försöker påstå att dina åsikter inte är omogna - hur kan du bedöma det?

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...