Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook - fel mapp visas


jonasn

Rekommendera Poster

När jag startar Outlook XP visar den inkorgen för "Outlook idag" fast jag har ställt in "Gå direkt till Outlook idag vid start". Det logiska tycker jag vore att den gick direkt till startsidan, samlingsskärmen för möten, uppgifter och mail.

 

Grejen är att eftersom jag bara använder (ett flertal) IMAP-mailboxar hamnar inga mail i inboxen under Outlook idag, dvs .pst-filen, så det är helt otroligt onödigt att visa den.

 

Hur får jag den att visa rätt sak vid uppstart?

 

edit: hittade detta, som är i princip samma sak:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=398460#Top

Dock lyckas jag fortfarande inte få den att starta själva huvudsidan för "Outlook idag".

 

edit2: problemet uppstår bara när jag startar outlook via snabbtangenten på tangentbordet, inte via startmenyn.

 

edit3: *suck* .. gick runt problemet genom att få snabbtangenten att starta genvägen på start-menyn.

 

edit4: *dubbelsuck* .. det gjorde jag inte alls, eftersom genvägen på startmenyn är nån slags specialgenväg som varken går att kolla på eller anropa via tangentbordets snabbknapp. :(

 

Tillbaka på ruta 1.

 

 

//jonasn

[inlägget ändrat 2003-05-23 02:36:36 av jonasn]

[inlägget ändrat 2003-05-23 02:36:43 av jonasn]

[inlägget ändrat 2003-05-23 02:38:50 av jonasn]

[inlägget ändrat 2003-05-23 02:40:38 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.. nu har jag fått den att starta med nästan rätt saker uppe, dvs rätt mapp visas, men..

 

..mappträdet är expanderat till en viss mapp, vilket jag inte vill. Kan man inte på nåt vis få detta program att se ut som man vill? *muttrar*

 

Alltså.. jag har mapplistan uppe längst till vänster. Jag vill att den ska starta komprimerad (som i motsatsen till expanderad), med fokus på "Outlook idag". Kan det vara så svårt att uppnå?

 

//jonasn, gillar outlook ännu mindre än förut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...