Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vad är vitsen med sökningen?


Marcus I.

Rekommendera Poster

Använde den nya sökfunktionen, men vad är vitsen med resultatet?

sökte i alla forum, i inlägget, de senaste 30 dagarna, efter texten "COM-objekt".

 

Det resulterar i att man få veta när inlägget är skrivet och av vem, men inte någon länk till inlägget, eller hänvisning till i vilket forum man kan hitta inlägget.

Så vad som är vitsen med sökningen förstår jag inte, det enda man får reda på är att det finns ett inlägg som handlar om det man sökte efter, men man får själv leta igenom alla olika forum själv.....

 

 

Ni kanske ska fundera på att ordna till detta.

 

// Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marcus.

Rubriken på de sökta inläggen (träffarna) är klickbara och leder in till toppen av de aktuella trådarna.

I raden under i listningen över träffarna står namnet på forumet där inlägget är gjort.

 

Skulle du kunna berätta vad du använder för webbläsare, version och plattform samt dina skärminställningar (upplösning, antal färger) så att vi kan börja bena i huruvida problemet ligger där.

Vi har testat lösningen i både Netscape och IE utan att stött på samma problem som du har.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt.

Jag testade att gå ner till 16 färger på min skärm men texter och annat syntes fortfarande som de skulle.

Om du "hovrar" med markören i den vänstra delen av bården med datum och klockslag, ändrar den sig till en pekande hand eller är den helt död?

Vill veta så vi kan fortsätta beta av ytterligare möjliga felkällor.

 

Jag kopplar in våra kära utvecklare i morgon bitti på det här.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du den version av IE du använder är lite väl gammal och inte stödjer CSS, och istället för att visa en länk så ignorerar den länken helt?

 

Prova med en lite modernare webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Jag kommer att kontakta Marcus mailvägen för att gå till botten med det här och återkommer när vi vet mer.

 

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen så stöder ie 4.01 css fullt ut, åtminstonde alla de css:er som jag skrivit, och det har blivit en del...

 

// Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Så nu har vi alla fall kommit en bit på väg. Kan konstatera att det hela verkar upstå på en maskin med NT och explorer 4.0.

 

Under dagen är vår testmiljö med ie4 uppe och då kan vi labba för fullt.

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Vi har jobbat på det där under dagen och tror oss ha hittat lösningen och åtgärdat felet. Det uppstod om man körde explorer 4 under vissa förutsättningar.

 

Jag beklagar verkligen att vi inte upptäckte det tidigare.

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Marcus.

Vi har (vad vi tror) åtgärdat problemet med att du inte kunde se rubriken på de sökta inläggen.

Har du möjlighet att testa och berätta om det ser ok ut eller inte nu.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...