Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem i publisher98


Rasmus

Rekommendera Poster

Mitt problem i publisher98 är att när jag ska spara som html och lägga ut på angelfire så sparas hela arbetet som en bild som läggs in i koden. Det funkar sen inte att öppna bilden.

Hur ska jag göra så att arbetet inte sparas som en bild och hur ska jag göra för att det ska kunnas öppnas och vara fullt funktionärt även när det är en bild?

Snälla hjälp, det börjar bli kris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lena Corneliusson

Hej!

Publisher fungerar precis som du beskriver. Den sparar varje tabell och bild som en gif-bild. För att få det annorlunda får du använda ett annat program t.ex word. Dessutom skapar Publisher egna namn på varje bild. Så vill du att en bild skall fungera i webbläsare så måste du döpa om den till samma namn som den har i html-filen. Det är lite pyssel med det. Alla bilder måste dessutom ligga i samma mapp som html-filerna. Men det vet du väl! Hoppas det går bättre nu!

Lena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Publisher är inte egentligen avsett för att generera html-dokument - använd istället t.ex. Frontpage Express (som du kan hämta gratis från Microsoft eller ännu hellre ett professionellt html-program som Dreamweaver (kan hämtas i en gratis 30-dagars trial från Macromedia). I Frontpage Express och Dreamweaver sparas tabeller inte som bilder.

 

/Henke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...