Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Företag med pengar utomlands


Charles Vincent Von Baerch

Rekommendera Poster

Charles Vincent Von Baerch

Jag har planer på att starta en webtjänst utomlands.

 

Det ska vara en webtjänst (ej porr). Men med ett liknande system, man köper ett medlemskap a 300 kr / år för att kunna logga in.

 

säg nu att jag får 10 000 betalande members, det blir en del pengar och jag kommer inte ha så fruktansvärt mycket omkostnader.

 

För det första vilken betaltjänst ska jag använda, har hört folk som säger paypal ? Men har för mig det ligger i usa. Blir det inte svårt eller massa jobba o föra över dom till en svensk bank eller till en bank inom eu.

 

Och slutligen hur ska man gå tillväga, jag vill inte regga ett företag i svergige utan utomlands hur går man tillväga med detta ?

 

 

Och sist men inte minst, nån som har koll på lite skattepardis internetbanker ;)

 

Mvh

 

Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lillen_009
För det första vilken betaltjänst ska jag använda

 

http://www.foreningssparbanken.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,6201,00.html

Deras nya tjänst verkar vara konkurrenskraftig.

 

Blir det inte svårt eller massa jobba o föra över dom till en svensk bank eller till en bank inom eu.

Det är inte överdrivet krängligt att föra pengar från PayPal till svensk bank. Alla svenka banker har filialer "over there" som man kan gå igenom. Men med föreningssparbankens tjänst slipper du det

 

Och slutligen hur ska man gå tillväga, jag vill inte regga ett företag i svergige utan utomlands hur går man tillväga med detta ?

Du ska veta att det är en sak att skriva sig och en annan sak att starta ett företag... Jag skulle föreslå någon av kanalöarna (jersey, mfl). Vilka språk kan du? Det kommer att bli mycket papper på utrikiska i början. En del Söderhavsparadis kräver ett stabilt bankkonto för att bedriva verksamhet eller skriva sig där/-ifrån

 

Och sist men inte minst, nån som har koll på lite skattepardis internetbanker

Que??

Är det länder med hög banksekretess du syftar på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Charles Vincent Von Baerch

japp länder med högskattesekretess, hur ska man gå tillväga för att komma åt dessa,

 

och svar till språk, jag kan ju hantera tyska på grundskolenivå men engelska är nog min starka sida.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första vilken betaltjänst ska jag använda, har hört folk som säger paypal ? Men har för mig det ligger i usa. Blir det inte svårt eller massa jobba o föra över dom till en svensk bank eller till en bank inom eu.

 

PayNova finns. Det är ungefär samma sak som PayPal fast på svenska

 

www.paynova.com

_________

-- ante --

 

 

[inlägget ändrat 2003-05-21 15:44:15 av anteD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skatteparadisländer är Panama och Belize.

Du måste ha minst 500 000 - 1000 000 kr för att kunna öppna ett bankkonto i ett skatteparadis.

 

Dessutom tycker jag inte att du ska bli en "skattesmitare" och inte betala någon skatt.

 

Sverige har ont om pengar betala lite pengar till staten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...