Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BBB VDSL


devilwithin

Rekommendera Poster

bobby_digital,

 

När jag ringde BBB för att höra om det där 8/1-alternativet så hamnade jag först hos någon, men han kopplade mig vidare när jag sa att jag var intresserad av teleuttags-bredband. Sedan kom jag till en telefonsvarare som sade åt mig att knappa in mitt postnummer.

 

Resultatet blev såklart att jag fick samma meddelande som förut: "Vi kan just nu inte leverera tjänsten till detta postnummer bla bla bla".

 

Men du lyckades på något vis ändå?

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Skapad
  • Senaste svar
bobby_digital

Haren:

 

Ja jag knappade in mitt postnummer och fick samma meddelande: "Vi kan just nu inte leverera tjänsten till ditt postnummer...." Väntade lite och fick sedan "vänta kvar om du har efterföljande frågor och vill komma i kontakt med kundtjänst" eller nått i den stilen.

 

Vänta bara kvar lite så bör du få det meddelandet. TIlläggas bör kanske att jag ringde 020-170 80 00

 

Lycka till

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mein gott. jaja, jag testar. om dom inte stängt nu vill säga.

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...om dom inte stängt nu vill säga.

Det är öppet. Jag ringde nyss för att få lite mer info. Om ungefär en vecka skickar de ut ett välkomstbrev där det också står vilken upp/ner-hastighet man får. Detta efter att de undersökt avstånd till telestation.

Obs! Det är inte fågelvägsavståndet bostaden-telestationen som gäller. Utan det fysiska avståndet för koppartråden, som tar lite omvägar. Och då blir genast avståndet snabbt längre. Frågan är hur många som då kommer under 650m?

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-05-21 18:26:23 av Maratonmannen]

[inlägget ändrat 2003-05-21 18:36:03 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tydligen var min telestation trots allt inte förberedd för detta. Men inom ett år skulle dom kanske ha byggt ut till mig... hihi, får se om jag bor kvar då alls. =)

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men bläh

mitt postnummer tyckte inte BBB om...

 

vet inte hur långt ifrån telestationen jag bor heller..

 

Börjar dom i förorterna?

Vet om många som kan få det i förorten, men här i stockholm känner jag bara 1 som kan få det :

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Men som i mitt fall där både bostream samt Telia har gett mig 1157-1230 meter. Detta måste ju vara kabelavståndet och inte fågelvägen. Kan ju knappast ha över en kilometer till masthuggsstationen.

 

Ja 650 meter är ju nästan i stationen så det borde inte vara så jättemånga som får 10/9 alternativet isåfall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H-draken-H

Någon som vet om understationer blir utbyggda eller om det bara är huvudstationerna som blir det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte få 10/9 Mbit tjänsten även om den inte kommer gå så snabbt? Låt säga att du bara får 7/7 Mbit. Det är ju helt ok ändå.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital
Kan man inte få 10/9 Mbit tjänsten även om den inte kommer gå så snabbt? Låt säga att du bara får 7/7 Mbit

 

Exakt! Det har jag också funderat på. Någon som vet mer om detta? Hmm kanske skulle ringa BBB och höra.

 

OK avslutade precis ett samtal med BBB:s kundtjänst. Så här ligger det till:

 

Har man som i mitt fall 1157 meter KABELAVSTÅND (koppartrådsavstånd) så kan jag få 10/9 alternativet då brytpunkten går vid 1200 meter KABELAVSTÅND (koppartrådsavstånd).

 

Har man otur och har 1300 meter kabelavstånd så får du 8/1 och kan alltså INTE teckna dig för ett 10/9 men få tex 8/4.

 

Hoppas det klarnade lite för några :)

[inlägget ändrat 2003-05-22 16:17:15 av bobby_digital]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man otur och har 1300 meter kabelavstånd så får du 8/1 och kan alltså INTE teckna dig för ett 10/9 men få tex 8/4

Lite mer förtydligande. Det är samma tjänst, VDSL, man tecknar sig för oberoende av om man får 10/9 eller 8/1. Och kostnaden är likadan 399 kronor/mån oberoende av 10/9 eller 8/1.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, man kan tydligen förhandsbeställa i upp till sex månader. Funderar på att beställa nu för säkerhets skull, men bli inkopplad i september/oktober. Problemet är att jag inte råd med den där inkopplingsavgiften nu. Är det någon som vet om man betalar den vid inkopplingstillfället eller om man måste punga ut med slantarna nu direkt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

Vet inte, men har svårt att tänka mig att de kräver dig på en Installationsavgift nu, om de inte installerar från i september. Ring och hör.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skall, BBB åt alla!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde BBB´s kundtjänst, som kunde berätta att det kommer att dröja tre månader innan jag får deras tjänst.

Får man/ fick man någon bekräftelse på sin anmälan via email från dem?

 

(Kommer inte ihåg vad det stod på sista sidan...)

 

 

0x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man/ fick man någon bekräftelse på sin anmälan via email från dem?

Det får man inte. Däremot damp det ner ett brev på hallmattan idag:

Välkommen till Bredbandsbolaget!

Jo jag tackar. Min beräknade kapacitet blir 8 Mbit/s ner och 1 Mbit/s upp för 399 kronor/månad. Jag har gett Bredbandsbolaget en fullmakt att säga upp Telia 2000, för att övergången ska bli så smidig som möjlig. I samband med övergången kan det bli avbrott i Internetförbindelsen några dagar. Efter att Bredbandsbolaget kommit överens! med Telia så hör de av sig om aktuellt datum för inkoppling. Leveranstiden är upp till 3 månader. Och tre veckor innan tjänsten aktiveras så får jag startpaketet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anmälde dig på deras hemsida så ska du ha fått en bekräftelse skickad till den mailadress du uppgav.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anmälde dig på deras hemsida så ska du ha fått en bekräftelse skickad till den mailadress du uppgav.

Det får man inte.

Hur ska vi ha det nu då ?

Får man eller får man inte?

 

 

0x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska vi ha det nu då ? Får man eller får man inte?

Jag anmälde mig på Bredbandsbolagets hemsida, men jag har inte fått någon bekräftelse per mail (uppgav min mail-adress). Det enda jag fått, är brevet jag skrev om i förra inlägget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag beställde via deras hemsida i fredags eftermiddag och fick direkt ett bekräftelsemail skickat till den adress jag angav i anmälan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hihihi!

 

Kom hem idag efter helgen och där låg ett brev från BREDBANDSBOLAGET.

Det var en preliminär kapacitet på 8/1mbit ned/upp.

 

Slängde på fullmakten på lådan. Jag har inte heller _hört_ något från min mailadress jag uppgav.

 

Väntar...väntar...äh det får ta den tid det tar.

 

 

0x

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en preliminär kapacitet på 8/1mbit ned/upp.

Samma här. Har en känsla av att de flesta kommer att få det beskedet. Vad var gränsen? 650 meter?

 

Ja ja... Det är ju klart bättre än min nuvarande uppkoppling i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Frågan är om det blir glapp mellan byte av leverantör och i så fall hur länge?

Svaret börjar sakta men säkert(?) närma sig.

Jag har under de senaste två dagarna erhållit ett papper/dag

Välkommen till Bredbandsbolaget

Kontrollera uppgifterna...blabla.

Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt från det du gjort din beställning.

Nu först, jag beställde ju i Maj!

Mycket snack om 3 månader också.

 

Det kan uppstå ett avbrott under några dagar...

 

+Suck+

 

<Edit< Förresten, om man får fem IP-adresser, hur kan man använda detta med hemmanätverkets tre datorer? En switch? Eller måste det vara något med en UPlink?

 

 

0x

 

[inlägget ändrat 2003-07-07 20:59:37 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

+Suck+ SUCK! FetSuperSuck!

Fick idag bekräftelse, från BBB, av uppsägning av mitt nuvarande abb, Bostream.

Det avslutas 30/11-03! Gaah, vad länge!

 

 

0x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...