Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BBB VDSL


devilwithin

Rekommendera Poster

bobby_digital

Jag fick samma svar som dig Haren. Jag ligger 1152 meter ifrån stationen och kan därför inte få 10/9MB utan 8/1 MBit alternativet :(

 

Gränsen går vid 650 meter efter det är det -1500 och då är det 8/1 alternativet som gäller. Men skynda dig att anmäla ditt intresse då det är först i kön som gäller. Lite synd att det droppar så mycket i uploadfart på bara några hundra meter :( men att gå ifrån 2,5Mbit till 8Mbit gör ju inget :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Skapad
  • Senaste svar

Precis som med ADSL med andra ord? Går det inte att bygga ut telestationerna då? Jag menar det borde ju gå att koppla på en på varje telelina tycker man ju?

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anmälde intresse i går =)

MEN... det där 8/1-alternativet du pratar om? Vad var det för något? Såg inget om det.

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

När jag talade med BBB:s kundtjänst så visste jag ju mitt avstånd till stationen och då det är över 650 meter så sa de att då är det 8Mbit ner och 1Mbit upp alternativet som gäller för mig.

 

Har man mindre än 650 meter så är det 10/9 alternativet. Jag anmälde mig också igår och det fanns tydligen inget minimumantal anmälda i stationen för att de skulle bygga ut den :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...så visste jag ju mitt avstånd till stationen och då det är över 650 meter...

Hur kan jag få reda på avståndet till min telestation?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är juh urkul! ...hoppas det går bra för BBB och deras VDSL-tjänst nu bara - det behövs. Såvitt jag förstått finns det gott om kapacitet över i deras nät så man kan förmoda att de kan sluka ganska många VDSL-kunder innan de behöver bygga ut sitt nät - låter som en eventuellt lönsam idé. Kan man dessutom få deras ip-telefoni samtidigt så.. tjoho :)

 

Och vilken prisbomb..! Vad tänker Telia svara med? Synd bara att så många blir utan på grund av avståndsgränsen och BBBs frånvaro på många orter.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fann detta på 'nätet' om VDSL-avstånd:

 

This solution provides a full duplex 10Mbit per second Ethenet link over standard telephone line for distances of up to 1500m

 

Torde man då inte kunna garantera 10Mbit för kunder up till 1500m från stationen?

 

Hmm?

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns ingen info om något sådant alternativ på bredbandsbolagets sida!? ... måste man ringa för att överhuvudtaget få reda på att det finns?

 

I så fall ska jag ringa i dag. Precis som du säger, jag har oxo Bostream i dag, så från 2,5 till 8 mbit nedströms låter kanon.

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torde man då inte kunna garantera 10Mbit för kunder up till 1500m från stationen?

 

Jo, men inte på Skanovas gamla...eh..nåntingen koppar :)

 

--

.Wey - med tanke på ljudkvalitetsskillnaden från analog telefoni till ip-telefoni har jag längre inget förtroende för Sveriges kopparnät. Plus förstås den bunten folk jag känner som fått sina trådar omgrävda/omdragna pga bristande signalkvalitet och nedkopplande modem =D

 

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-05-21 11:17:12 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men inte på Skanovas gamla rostiga koppar :)

 

hehe, men nu bör vi väl utgå från att vår standardkoppar inte e sämre än någon annans (även om det faktiskt ligger till på det viset) ;-)

 

.Morpheus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten koll med Bostream, där krävdes 1400m för att de skulle kunna leverera 8Mbit fullduplex.......allt enligt deras kundtjänst!

 

 

.Morpheus - som har 480m till stationen. (Oxå enligt Bostream)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Vill man kolla sitt avstånd så gör som jag o Morpeus ring om du nu har Bostream så ring deras kundtjänst eller Telia på 90200.

 

Jag fick iofs 2 olika svar ifrån Bostream och telia :) 1230m ifrån Telia och 1157m ifrån Bostream.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Böööl* *grååt*

 

Jag ringde, för jag blev så nyfiken.

 

1756 meter. Det ser mörkt ut. Är det ens nån mening att höra med BBB om alternativ, som bobby_digital gjorde?

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att du fick reda på avståndet, jag ringde 90200 och tre vidarekopplingar och femtielva knapptryckningar senare så fick jag inget svar!

-Näe, vi lämnar inte ut det.

 

Jag får ringa Bostream sen då.

 

 

0x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men då är det kris här med, stationen ligger knappt 550 meter bort och jag anmälde mig, men dom snackar om bygga ut??

 

Får jag det så är det kalas, men:

 

Tyvärr är din telestation inte förberedd för vår bredbandstjänst, vilket gör att du inte kan teckna dig för ett abonnemang ännu.

 

telia fördröjning eller?

 

 

#Seppo

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Man hoppas ju inte på en fördröjning men det var ju någon här som hade beställt BBB:s nya och fick besked om 3 månadersväntetid så det kan ju dröja :(

 

Jag bor i GBG Linné och här lär det ju inte komma förrän till september/oktober kanske men det gäller ju att anmäla sitt intresse och hålla tummarna.

 

Vem vet BBB kanske inte får råd att bygga ut telesvängen utanför sthlm så håll tummarna ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har helt rätt, jag blir glad bara jag får det, sen om det blir i sommar eller till hösten spelar mindre roll, I'm just waiting, full of confidence.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om Kundtjänst på Bostream blev förbannade när jag ringde och frågade hur långt det var till min station, för jag tänkte beställa BBB VDSL... hehe

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om Kundtjänst på Bostream blev förbannade när jag ringde och frågade hur långt det var till min station, för jag tänkte beställa BBB VDSL... hehe

Jag ringde också Bostreams kundtjänst för att få veta avståndet, utan att tala om att jag hade BBB i baktankarna.

Enligt Bostream är avståndet 2275 m. Så jag får sikta in mig på 8/1-varianten i bästa fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om Kundtjänst på Bostream blev förbannade när jag ringde och frågade hur långt det var till min station, för jag tänkte beställa BBB VDSL... hehe

 

Nej då, däremot sa dom att det var 2900 meter till din station utan att titta efter ;p

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då, däremot sa dom att det var 2900 meter till din station utan att titta efter

 

hehe, jo det skulle man kunna tänka sig men icke, svaret var 480m UTAN tvekan ;-)

 

Så skall kunderna/avhoppande kunder tas =)

 

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Bara att gratulera! Själv så får man nöja sig med "ynka" 8/1 alternativet ;)

 

Lite synd om Bostream som lär ha krismöte på krismöte just nu med tanke på att de hyr in sig på telias nät och därmed inte kan komma undan deras kostnader.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite synd om Bostream som lär ha krismöte på krismöte just nu med tanke på att de hyr in sig på telias nät och därmed inte kan komma undan deras kostnader.

 

Jäkla skit det där, det är väl bara Telia som eventuellt kan konkurrera med det där? (om dom slopar Megabyte-avgiften förståss) men hellre lite konkurrens än inget alls.

 

Fast det är lite synd om mig också, som anslöt mig till Xtream (2495:-) ett par dagar innan nyheten om BBB kom, men jag fick vara lycklig några dagar iaf.....fast mest synd är det om Bosse där i skogen som inte har ADSL alls ;)

 

[inlägget ändrat 2003-05-21 14:47:36 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...