Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabbare ADSL åt alla!


Fredik

Rekommendera Poster

Inte alla i Skåne behöver nöja sig med 0,5 Mbit.

Om du bor i Helsingborg, Malmö eller Lund så kan du skaffa Bostream Xstream på 2,5 Mbit.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart vill du komma med ditt inlägg?

 

Här pratar vi om xDSL och så kommer du och hasplar ut dig något om vem som har behov av vad? Hur kan du veta andras behov av bandredd, och ned/upptankningsvolymer?

 

Och din fina slutkläm?

Få gratis Internet hos wwww.tele2.se

Reklam? Jobbar du på tele2 eller?

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv har gjort bandbreddstest hos Telia det testet kom fram till att jag förbrukar en datamängd på 5 GB per månad.

 

Det betyder att jag bara använder hälften av den totala datamändgen på 10 GB per månad hos Telia eller ännu mer skillnad hos Bostream.

 

Det finns andra saker i livet än att bara sitta vid datorn och surfa på Internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch.. vad stockholmare har det förspänt.

 

Vi stackars skåningar får klara oss ett tag till på vanlig 0.5mbps :(

 

Lider med dig, men faktum är intresset verkar inte vara så stort ute på "landsbygden". När jag snackade med kundtjänst på Bostream så var en av anledningarna till att Södertälje fick 2.5Mbit att det hade gjorts många föranmälningar här, plus det att i Sundsvall, där dom installerat redan, så fanns det inte tillräckligt många intresserade. Så dom flyttade utrustningen till Södertälje.

 

(Jag ska inte svära på att det just var Sundsvall, mitt minne grumlas av glädje över det faktum att det bara tog fyra arbetsdagar från besked att jag fått Xtream, till att jag kan börja surfa:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En datamängd på 10 Gb per månad är fullt tillräckligt för de flesta.

Än så länge ja, men flera BB-leverantörer erbjuder nu ju film och TV-programnedladdningar och då är det skönt att vara rustad för framtiden och inse att man har friheten att ladda ner det man vill utan att behöva frukta för ökade kostnader.

 

Det finns andra saker i livet än att bara sitta vid datorn och surfa på Internet.

 

Ymf! Kan inte komma på något bra argument mot det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att du har klantat dig och köpt värdelösa aktier i Telia så behöver du ju inte klaga på andras tankande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns andra saker i livet än att bara sitta vid datorn och surfa på Internet.

 

Du tillhör tydligen den kategorin av människor som fortfarande tycker att Internet är något man sysslar med när man absolut inte har något "vettigare" att göra?

 

Personer som använder Internet till att ladda filmer och stora filer, dvs använder Internet för nöjessurfning, har inte behov av en snabb Internetanslutning.

 

???

 

Bosse, now international and still without ADSL.

 

"Let us see who you are! Upload yourself to: http://eforumare.just.nu/"

 

"Techno! http://bamh.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har uppgraderat till Telia ADSL 2000 och kollar frenetiskt min förbrukning den första månaden.

 

Har efter 3 dagar insett att jag förmodligen bör gå tillbaka till ADSL500 med flatrate.

 

Gränsen 10GB är lågt satt tycker jag. Borde vara 20-25GB för det priset.

 

Jag använder INTE direct connect och kommer ändå att spräcka gränsen.

 

Surfar mycket och hämtar en del filmtrailers men mest spelas det Counter-Strike som efter koll tar ca : 20-25MB/tim om man lägger ihop in och ut.

 

10GB/månaden ger ett medel på 330MB/dygn.

Ett dygns vanlig surfning 100-150MB per PC (har 2)

4 timmar Counter-Strike 80-100Mb

 

Sen vill man ju hämta ett och annat demo.

 

Är inte gränsen otroligt låg ?

Nej det blir nog nedgradering. Jobbigt att villaägare på landsbygden blir dom ständiga förlorarna. Låg hastighet till högt pris med begränsning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det blir nog nedgradering. Jobbigt att villaägare på landsbygden blir dom ständiga förlorarna. Låg hastighet till högt pris med begränsning.

 

...jovars, något ska man väl få lida för att slippa störande grannar i lägenheten eller i ett tätt villaområde i stan :)

 

Men ärligt, det är ett stort problem - själv skulle jag vara väldigt glad åt ett hus på landet att stöka i och utanför hur mycket jag vill, när jag vill, bygga dedicerad biosalong osv... men så var det det där med bredband :7

 

(jaja å det faktum att det kanske är lite tidigt att 'slå sig ner' förstås - men ibland får man väl skåda framåt lite ;)

 

--

.Wey - saknar Kungshamra studentlyor i Bergshamra, de betongväggarna stoppade närapå den vildaste ravefesten att nå in/upp/ner till grannen - samtidigt som de stumma väggarna var kanon för "bas-akustiken" :)

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 Mbit/s för 398 kr/mån. !!!

 

Ojoj, kan nånting gå så fort? Jag får ju ha säkerhetsbälte redan med mitt Xtream ;) Upp och ner också, jaja det blir till att slanta upp dom här 1095:- också (om jag nu har dom tekniska möjligheterna). Men den här tjänsten blir ju billigare än det dom har nu på Xtream och VDSL, hur ska det gå ihop? Ingen lär väl sitta kvar med det om dom kan byta.....

 

Kanske vi för en gångs skull ser konkurrens som fungerar? *host* elbranschen*host* ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

Det verkar ju inte omöjligt att få den tjänste till andra orter heller. 300 intressenter och så är man med i planerna på deras utbyggnad.

 

Så nu är det väl dags att stoppa intresseanmälningr i grannarnas brevlådor och se hur det nappar.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skall, BBB åt alla!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 Mbit/s.

 

Ärligt - den höga hastigheten vill man ha för att någonting ska gå fort. Hur ofta kommer man att nyttja den hastigheten? En Porsche på svensk motorväg. Ballt, snyggt,

 

Priset. Ingenting säger att det behöver bli dyrare med ett VDSL-modem än ett ADSL-modem, men den mängd trafik som en VDSL uppkoppling kan generera borde nog egentligen speglas i priset.

 

Men som sagt - hur ofta kan man ens räkna med att nå upp i halva hastigheten?

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

I dagsläget så lär man inte utnyttja de 26 mbps speciellt många gånger. Det finns dock tillfällen då hastigheten är befogad, mot sunets FTP (och andra mer ljusskygga FTP) så kan man säkert maxa sina 26 mbps.

 

Med hastigheter på 26 mbps så kan man ju helt plötsligt börja lansera ordentliga -on-demand tjänster, jag menar Telias lamaförsök på 300kbps är ju inte så kul att dra upp i fullskärm.

 

Jag hade dock inte tackat nej till de extra mbps som bara ligger och väntar på att jag skall orka göra mer än en sak åtgången med min dator.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skall, BBB (eller BOSTREAM) åt alla!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu beställt Bostream!!

 

Men man får ju nu ett litet delikat problem...

Min router/brandvägg vet jag inte om den klarar att routa så mycket trafik.

Jag har en WatchGuard SOHO. Någon som vet?

Kan någon rekomendera en som klarar dessa hastigheter till vettig kostnad. Eller man kanske ska slänga ihop en linuxrouter...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tacka nej till hög 26 Mbit/s, och ett pris som ligger i paritet med telias 0,5Mbit/s tjänst?

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på mig då, som bara kan få bredband via satelit...

 

Men modem är ju alltid kewl...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, anmälan ligger inne nu, bara hoppas att man får det också.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. tja, 13/13 = 26Mbit? :) ...det kan väl vara så dom tänker? Marknadsföringsbluff i så fall, räknar man så sitter jag på 20Mbit idag så... hmm :)

 

Men visst är det kul! Abnormt snabba bredbandslösningar börjar lanseras...

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst är det kul! Abnormt snabba bredbandslösningar börjar lanseras...

 

Absolut.

Enligt pressmeddelandet så säger de 26/26 till alla inom 300 meter från telestationen så man får väl anta att de har helt nya modem på ingående som de bara inte lagt ut specar på hemsidan om ännu.

 

Edit:

Läser man specarna till SpeedTouch610 så finns det två kolumner ser jag nu, i "Bandwidth" så står det där om 23/4 eller 13/13, i "Notes" står det

Excellent throughput performace with aggregate (up+down) rates of 58Mb/s over 350m, 29Mb/s over 1000 m...

Men det kan man ju knappast räkna med i sin marknadsföring.

[inlägget ändrat 2003-06-04 09:47:19 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...