Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ignorera tråd


fhe

Rekommendera Poster

Feature-request:

Jag tror jag nämnt det förut men jag skulle verkligen uppskatta om det inte bara fanns en "Bevaka" utan även en "Ignorera" högst upp på tråden. När man trycker på den så skulle tråd-id:t kastas in tillsammans med användarnamnet i en tabell för ett enda syfte, nämligen att kunna utöka select-satsen som plockar fram inläggen till inläggslistan med nåt i stil med "AND tradid NOT IN (SELECT tradid FROM ignorelist WHERE userid='blaha')"

 

Ibland svämmar "senaste-listorna" över av saker som man helt enkelt inte kunde bry sig mindre om, det kan handla om MLM, inlägg med flera kilometer html-kod eller nåt helt annat, när detta händer blir det mycket jobbigare att hålla en överblick över allt annat som man vill se.

 

För att inte databasen ska bli onödigt stor (och frågorna ta onödigt mycket kraft) skulle jag vara helt nöjd om nåt script såg till att det bara var de 3 senaste ignoreranden man gjort som låg i tabellen, risken att man skulle störas av fler trådar samtidigt är minimal. Alternativt skulle man kunna lägga in ett timestamp i tabellen och en gång per natt helt enkelt ta bort alla rader som är äldre än 10 dagar eller nåt. Å andra sidan skulled et inte ta jättemycket plats i databasen ändå.

 

När Erik får tid nån gång kanske, om ni andra inte sågar det helt :-)

 

 

[inlägget ändrat 2003-05-17 19:11:54 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fascinerande, något liknande satt jag faktiskt också och grunnade över just nu - 100 senaste inläggen och inte ett enda av intresse :]

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man visa nya inlägg från alla avdelningar ? Jag har flikar där jag kan välja att visa trådar & avdelningar.

 

Jag menar om det känns som ett stort problem för dig att du måste läsa sånt du inte är intresserad av, kanske ett musklick i en flik inte känns så jobbig ?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det hjälper juh inte att sortera ut specifika forum. Hursomhelst händer det sällan, men just nu var jag tvungen att få påpeka vad jag tyckte.

 

--

.Wey - mänsklighetens företrädare för rätten att gnälla på saker och ting

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis det jag sökte men int eformulerade mig att säga i den tråd jag startade i just detta forum häromdaen. Alternativt kunna:

 

Visa dessa forum bland 100 senaste

Eller

visa inte dessa forum bland 100 senaste

 

Enklare än att behöva klicka - vill inte se denna tråd.

 

/T

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar om det känns som ett stort problem för dig att du måste läsa sånt du inte är intresserad av

 

Det är inte så mycket det, utan mer att jag faktiskt läser det mesta som ramlar in (oavsett vilket forum), alltid lär man sig nåt och när det kommer nåt som jag kan svara på så svarar jag. När det ramlar in 4-5 datorkrigsinlägg per minut i en tråd som jag inte är inblandad i så blir resultatet att jag inte ser skogen för alla träden och riskerar att missa en massa som antingen kan vara intressant för egen del eller där jag skulle kunnat hjälpa nån.

 

Alternativet blir som du säger att man när sånt där inträffar bara sitter och bevakar sina favoritforum men det är ju trist. Upplever man inte problemet så struntar man i att trycka på "Ignorera" och alla är nöjda :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har varit inne på den modellen också men har kommit fram till följande (för egen del, jag vill inte påstå att alla har samma behov):

 

1. Trådar som "skymmer" dyker allt som oftast upp i forum som jag skulle vilja ha bland mina 100.

2. Jag skulle missa en massa inlägg som avsiktligt eller oavsiktligt hamnar i nåt forum som inte ligger bland mina 100.

3. Jag tror det skulle bli för tung last på servrarna, eforum verkar ibland lida lite av tung last redan som det är idag så all onödig last är nog av ondo.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant det du skriver fhe.

 

Men en möjlighet att snabbt kunan surfa igeon mina favoriter vore inte fel.

 

En till idé:

100 senaste aktiva trådarna.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men en möjlighet att snabbt kunan surfa igeon mina favoriter vore inte fel.

 

Det håller jag helt med om, det är bara inte en lösning på mitt lilla problem :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Humma... Jag ville ungefär detsamma för ca ett år sedan, men jag kallad det att "gömma trådar". inget hände då, men jag hoppas att ngt händer nu....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ajfan, vad jag är usel på att genomläsa mina egna inlägg...

 

Fulla av slarvfel i stavning och omkasting av bokstäver.

 

Fy på mig!

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humma... Jag ville ungefär detsamma för ca ett år sedan, men jag kallad det att "gömma trådar". inget hände då, men jag hoppas att ngt händer nu....

 

Jag tror mig komma ihåg den tråden - om jag inte minns helt fel var jag emot idén då ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Har du ändrat inställning, eller är ämnet mer intressant nu?

 

Det är aldrig bra att vara före sin framtid - ingen fattar vad man menar osså blir man utskrattad... ho-ho!!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter gårdagens senaste 100 inlägg ändrade jag inställning ja... :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"AND tradid NOT IN (SELECT tradid FROM ignorelist WHERE userid='blaha')"

 

Föresten, om det bara handlar om de 3-10 senast ignorerade trådarna finns det ju absolut ingen anledning att göra en IN (SELECT...), då är det funkar det ju lika bra att läsa in eventuell ignore-list i sessionen vid inloggning och sen hålla en uppdaterad lista där under körning. Isf blir det ju en:

... AND tradid NOT IN (445847, 424347, ...)

istället och det är ju mycket snällare för prestandan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...