Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har någon här kört Sonar XL 2.0?


Malarstig

Rekommendera Poster

Och som kan skriva något om hur FXpansion DR-008 Dxi fungerar?

Jag vill egentligen veta om det är värt att uppgradera sig från 1.3 som jag kör nu till 2.0 XL. Den trummaskinen skulle kunna tippa balansen åt att det är värt en uppgradering.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du helt klart skall uppgradera.

Om du har jobbat med en klassiskt trummaskin så känner du igen dig direkt i DR-008.. lättare än så går inte förklara. Glöm inte att uppgrader till xl 2.2 bara. Det gör susen med Asio stöd ;) CWSonar är mitt bästa köp någonsin! Även om jag nu har sneglat på SX så föredrar jag ändå CW. Man kan köra ALLA VST effekter och VSTi i CW med enkla program som converterar, inga problem.

 

/Zerdos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Sonar 2 XL. Värt varenda spänn om du frågar mig. Timeworks pluggarna (EQ och Kompressor) är av mycket hög klass. DR-008 Dxi:n använder jag konstant. Ruggigt bra produkt. Jag har i och för sig även uppgraderat den till senaste version via något erbjudande man fick. (tror det kostade 3-400 spänn) och då fick man tillgång till en väldig massa trummor som man får tanka hem via ftp hos dom. (tror det var närmare en Gig)

 

Och som någon annan sade. Kör du 2:an kan du tanka hem uppdateringen till version 2.2 av Sonar vilken ger stöd för ASIO. HELT grymt, lyftet jag fick för mitt SUNKIGA Audigy-kort var helt enormt!

 

Jag kan rekommendera Sonar 2 XL ultravarmt, det enda jag skulle kunna tänka mig talar emot en uppgradering är att om man ser till Cakewalks produktcykel eller vad man kallar det, så borde det vara dags för Sonar 3 snart eller efter sommaren... Det är dock inget jag vet utan bara en gissning.

 

Mvh

/Metz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren!

Jag visste inte att nyaste Sonar hade ASIO stöd. Nu har jag visserligen rätt schyssta drivers till mitt waveterminal 2496, men de är lite ostabila. ASIOn är mer stabil har jag märkt i andra program.

Då får det bli en uppgradering. Sonar 1.3 är dessutom lite buggig i Win2000 som jag kör.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...