Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MAC Quark -> PC Quark -> Indesign


JANspeed

Rekommendera Poster

Är det någon här som bytt från Quark Express på MAC till Quark Express på PC. En kompis till mig som precis bytt tycker det saknas en massa funktioner. Tidigare körde hon 4.nånting och nu kör hon 5.0 så man tycker ju det borde finnas fler funktioner inte färre?

 

Någon som har några bra tips?

 

Undrar också om det är nån som kör Indesign (PC) och som tidigare körde Quark? Finns det några bra konverteringsverktyg eller hjälpmedel? Nån som vet några bra tips på den fronten?

 

Har vi några reklam-gurus här på eforum? :)

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indesign 2 har stöd för att importera Quarkfiler upp till version 4.x, Har du Quark 5 så kan du spara i version 4.

Första frågan kan jag inte riktigt svara på (jag är ingen riktig guru) men jag har inte märkt nån skillnad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för funktioner som saknas?? Det är ju snarare så att 5:an har mer funktioner än vad 4:an hade. Dessutom kommer 6:an snart och då har den ännumer godis.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för funktioner som saknas??

 

En sak som hon reagerade på var tydligen att hon förut kunde högerklicka på en bild och få upp en dialogruta där hon kunde ändra tex. "prenumerera" och "senaste utgåva" osv?

 

När hon ska exportera som PDF så kan hon inte bara exportera utan hon måste göra nya inställningar varje gång?

 

Är det nått ni vet bot på? När kommer 6:an ut? Kommer den även för PC?

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...