Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Copyright; film


Kristianstad

Rekommendera Poster

Kristianstad

Hej!

Jag har för mig att detta diskuterades för ett halvår sedan, men det blev inte riktigt utrett då.

 

Jag tänkte ha en bild på min sida från ett antal filmer. T.ex. filmfodral, eller någon annan bild som man förknippar med filmen. Jag har testat att maila filmbolag (både svenska och engelska kontor), men jag får inget svar.

 

Hur är det med copyright? Får jag lägga upp en bild på ett filmfodral och sedan förslagsvis i alt-attributet skriva varifrån den kommer?

Eller finns det kanske bilder som är särskilt lämpade för detta? (har hört talas om pressbilder!) Varifrån hittar man i så fall dessa? Jag har sökt runt lite, men hittar inte några sådana.

 

Tack på förhand!

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Hör av dig till antipriatbyrån och/eller charlotte.lilliestierna@fkb.se som kan tänkas kunna svara på denna fråga.

 

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Juridik.

 

/Stefan - moderator för Webb - allmänt och för trött för att skriva om Upphovsrättslagen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Glenn Larsson skrev:

Fixa ett sånt.
Men var fixar man ett sådant?

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...