Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som bryr sig ?


Newbie_error

Rekommendera Poster

Newbie_error

Jag skrev ett inlägg 5/5 och hoppades att någon skulle vilja besvara , eller åtminstone ge mig någon hänvisning eller förklaring.

Men till min förvåning och besvikelse och med tålmodig väntan har jag fortfarande inte fått någon som helst svar. Det kanske kan uppfattas som SKITSAK med det där inlägget, och därför tycks ingen bry sig.

Jag gör allt för att slippa besvära med "idiotfrågor" så att all tid och energi går åt till t ex inlägget med 'Hjälp med XP'. 107 st minsann !

Jag trodde att detta forum var avsett att hjälpa varandra istället för att sänka sig så lågt med att rulla igång något som varken hjälper MIG eller någon annan. Undrar förresten om Eforum bara är till för en viss "elitisk grupp med stora egenskaper för inbördes beundran"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns naturligtvis alltid olika anledningar till att folk inte svarar på en fråga... jag har personligen inte läst det inlägget tidigare, och, även om jag hade gjort det så vet jag inte om jag hade svarat..

 

Jag kunde inte svaret utantill, men det borde vara lätt att söka upp, så är man under tidspress så kanske man inte "hinner" att svara då, eller tänker att man ska göra det senare.

 

Dessutom så brukar jag inte orka gå igenom de hundra senaste inläggen om jag varit borta från e-forum ett tag, så då blir det så att man (jag) bara kollar några sidor i "de intressanta" forumen, och eventuellt på senaste obesvarade.

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan missa ett inlägg och tar det lite tid så är det bra att göra som du gjort nu.

 

du fick ett bra svar idag

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lillen_009
Jag har känt mig ganska förbisedd för en sån struntsak då jag inte är en van datorhanterare.

 

Alla gör detta utan att få något och då kan man inte tvinga någon att svara... Om någon hade läst inlägget och vetat svaret hade du med säkerhet fått ett svar direkt. Du går ju under pseudonym och jag kan aldrig tro på diskriminering och varf´ör detta skulle ske

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör Ni, som svarar och hjälper andra?

Sätter ni en viss timma per dag för det eller sitter ni hela tiden vid datorn och kollar Eforumet?

För jag menar det tar ju mycket tid att läsa OCH att svara.

Det är intressant att veta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör Ni, som svarar och hjälper andra?

Sätter ni en viss timma per dag för det eller sitter ni hela tiden vid datorn och kollar Eforumet?

För jag menar det tar ju mycket tid att läsa OCH att svara.

Det är intressant att veta.

Jag brukar oftast ha datorn igång hela dagen, av andra orsaker än eForum. eForum besöker jag i samband med att jag kollar eposten eller behöver uträtta något annat ärende via datorn, tex chat, vanligt surfande eller skolarbete. Jag har alltså ingen speciell tid avsatt för eForum-besök.

 

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Newbie_error

Hej! Hur det nu är möjligt när man skrev det inlägget under rubriken 'Internetprogram'? Det har dessutom flaggats. Ligger som 4:a under den rubriken. Svarsinlägget riktat till rolig och lillen_009!

Ha en trevlig kväll, pojkar.

[inlägget ändrat 2003-05-11 19:38:32 av K 44+]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lillen_009
Hur det nu är möjligt när man skrev det inlägget under rubriken 'Internetprogram'?

 

Det är inte att man kollar de nyaste trådarna i varje forum (inte jag iallfall). Jag kollar i de forumen JAG är intresserad av och svarar på de jag kan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att detta forum var avsett att hjälpa varandra...Undrar förresten om Eforum bara är till för en viss "elitisk grupp...

K 44+

Jag har också blivit utan respons på några trådar jag startat. Det är alltså ingen garanti att man får svar bara för att man tillhör de allra flitigaste skribenterna. Man får inte glömma bort att alla deltar här helt på frivillig basis. Ett fritidsnöje.

Då jag tittar in på Eforum brukar jag kika på Senaste obesvarade om där finns några jag kan svara på. Det är sällan jag tittar via Statistik och senaste 180 obesvarade.

 

Hoppas du fortsätter ställa frågor, svara på frågor osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Newbie_error

Ursäkta, men kan du förtydliga dig vad du menar med ditt svarsinlägg? Jag har har aldrig tagit för givet att Eforum skulle vara en supportjänst.

Eller riktar du ditt svar till övrigt folk?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Newbie_error

Hej o go'kväll! Förmodar att du har läst tråden från början och jag inser också att man inte alltid kan få svar. Men nu har jag fått den hjälp jag bad om och som jag tidigare har nämnt är,att man gör allt för att inte besvära i onödan med frågor som till och med en skolunge kan svara på. Nåja,nästan.

 

M v h / Cissi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör Ni, som svarar och hjälper andra?

Sätter ni en viss timma per dag för det eller sitter ni hela tiden vid datorn och kollar Eforumet?

När jag är hemma brukar jag kolla om det finns någon fråga/inlägg som jag kan/bör besvara.

Eller se om jag har fått svar på någon egen fråga/inlägg.

Nog avsätter jag för mycket tid vid datorn.

Men idag slet jag mig loss och cycklade en lite sväng, oj vad duktig jag var.;)

 

Sitter nu och redigerar lite digitala bilder som jag tog igår, några totalt misslyckade :-(

 

/Milkman

 

Upptäck den digitala världen med MS Windows ME.

Baksidan av CD-asken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej o go'kväll! Förmodar att du har läst tråden från början...inte besvära i onödan med frågor...

Visst har jag läst hela tråden och även den andra där du fick svar. Bra att du tog upp frågan som du gjorde i en ny tråd. Jag skulle inte ha kunnat lista ut det svaret själv.

 

Bättre fråga en gång för mycket, än inte alls. "Den som inte frågar, får inget veta" har någon som signatur.

 

God kväll!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

K44+ !

 

Kolla in på Statistik och alla obesvarade!

 

Pust, över 100 inlägg med folk som vill ha sina frågor besvarade. Väntar säkert lika desperat på svar som du gör/gjorde. Alla under forum där alla har sin specialité och kan väldigt mycket om ett eller flera speciella områden.

 

Det kanske kan uppfattas som SKITSAK med det där inlägget, och därför tycks ingen bry sig.

 

Vad ditt inlägg handlar om vet jag inte, men det kan vara så att du kanske inte specificerade frågan tillräckligt.

 

Folk som läste inlägget förstod kanske inte din fråga/problem. Ingen fråga/frågor är skitsak. Man kan fråga om vad man vill härinne. Sedan är det som sagt bara att hoppas att någon kan hjälpa till med svar. Nu har du uppenbarligen fått svar.

 

Jag har själv ställt många frågor härinne. Många har jag fått svar på medan andra frågor har blivit obesvarade. Ibland har jag fått svar som drunknat i alla andra "senaste inläggen". Jag har helt enkelt inte sett svaret förrän jag gått tillbaka till mina tidigare inlägg.

 

Då har jag under tiden försökt leta runt på internet efter svar eller helt enkelt skickat mail till folk som kan saken i fråga. Sökt upp någon specificerad datorsida, Databyggarna, Sweclockers med flera. Alltid någon som kan eller kan tipsa mig om lösningen på någon internetsida jag inte hittat.

 

Glöm heller inte bort att du kan söka på eForum. Sökrutan finns högst upp till höger. Frågan har kanske blivit besvarad tiotals gånger förut. Har man besvarat fyra inlägg av samma karaktär så har man ingen lust att svara det femte.

 

Jag gör allt för att slippa besvära med "idiotfrågor" så att all tid och energi går åt till t ex inlägget med 'Hjälp med XP'. 107 st minsann !

 

En del saker engagerar folk och andra inte. Så är det på eForum. Det är inte alls som vi på något sätt skiter i eller grovt sorterar bort sådant vi inte vill svara på.

 

Undrar förresten om Eforum bara är till för en viss "elitisk grupp med stora egenskaper för inbördes beundran"?

 

Det beror på hur man ser det.

 

Alla härinne har det som en fritidssyssla att hjälpa folk för att det är kul att syssla med IT och Teknik. Vi är inga proffs som sitter i någon panel och spottar svar på löpande band.

 

I så fall ska du vända dig till Pc För Alla´s dito. Där är det bara svar och raka svar på problem man har med sin dator eller tillbehör.

 

Sätter ni en viss timma per dag för det eller sitter ni hela tiden vid datorn och kollar Eforumet?

 

Jag ägnar större delen av min fritid härinne. :) När det inte kommer annat emellan som gör att jag måste slita mig härifrån.

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-05-11 21:22:29 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Newbie_error

Go'kväll! Först och främst så får jag tacka för ditt svarsinlägg.

Anledning till denna sits jag har satt mig i beror på det inlägg som finns under programrubrik 'Internetprogram'. Jag har idag fått hjälp av Anders N som besvarat det inlägget.

 

Vänligen läs från början tråden under denna rubrik 'Diskutera Eforum' så kanske du förstår varför jag tagit upp mitt dilemma. Du har kanske redan gjort det och kan nu bortse från detta.

 

Du skrev att folk kanske inte förstod min fråga/problem, men jag tycker själv att jag inte skrev en alltför komplicerad frågeställning. Man har ju sett värre frågor och osammanhängande för den delen också, och då har den frågeställaren fått svar.

 

Jag hade innan jag skrev det inlägget i 'Internetprogram' navigerat mig runt Eforum för att ev hitta likvärdigt svar OCH dessutom på Pc för Allas.

Det där med att trava runt på nätet för att hitta specificerade datorsidor och på svenska är ju inte så lätt.

 

Det där med de 107 inläggen som gjordes till förmån för pseudo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Newbie_error

Beklagar att resterande text försvunnit. Ingen ide´ att försöka skriva om det . Datorn börjat hänga upp sig igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter nu och redigerar lite digitala bilder som jag tog igår, några totalt misslyckade

 

Redigeringen som misslyckades eller fotograferingen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigeringen som misslyckades eller fotograferingen?

De misslyckade korten är bara att slänga.

Tog bilder med för lång slutartid, vilket resulterade i rörelseoskärpa, klantigt.

 

En del av de lyckade bilderna har jag monterat ihop till panoramabilder.

Vissa justerar jag ljuset på.

 

/Milkman

 

Upptäck den digitala världen med MS Windows ME.

Baksidan av CD-asken.

 

[inlägget ändrat 2003-05-12 09:56:46 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem svarar/svarar inte?

 

Många faktorer spelar in, nu hänvisar jag inte till ditt inlägg specifikt utan det kan vara något att beakta för alla som vill ställa en fråga:

 

Som med allt annat - första intrycket:

En bra rubrik och ingress är värdefull, även här. (se artiklarna på Sourze...)

 

Viktigt även med ett klart specificerat problem. Inte svammel, men ändå tilräckligt för att man ska förstå.

 

Och ack så viktigt - tidpunkten. Misstänker starkt att fredagkväll ex.v. inte är bästa tiden för en seriös fråga. Den riskerar då att "försvinna" under helgen. För få söker mer än hundra inlägg bakåt i tiden eller förbi "20 senaste obesvarade"

 

Sist, det gäller att ställa en fråga som andra kan relatera till. Antingen via att de upplevt problemet själva, hjälpt någon som drabbats eller helt enkelt finner en utmaning i problemet och att hjälpa just dig.

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer fler tips, (Generella tips, har inget med den ursprungliga trådskaparens ursprungliga fråga att göra)

 

Ytterligare sätt att få svar är att beskriva vad man själv har provat för att få det att fungera. Att bara säga "Det funkar inte! HJÄLP", brukar avskräcka de flesta från att svara. Ödmjukhet är bra.

 

"Jag har försökt med 1) ... 2) ..." - brukar hjälpa upp chansen att få svar. Det är mycket "roligare" att hjälpa någon som försökt själv.

 

Sök i forumet om denna fråga har blivit besvarad förut. Att svara på samma fråga för 278:e gången är inte lika roligt. T.ex.

Varje gång jag startar datorn, så öppnas Programfönstret, HJÄLP MIG!!!!

Hur många gånger har eforums trogna läsare sett den frågan?

 

Beskriv så mycket som möjligt om ditt system som kan ha inverkan på problemets lösning, t.ex. operativsystem, servicepack, vilka program och vilka versioner som du har. Internminne, etc, etc.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...